יום ראשון, 10 ביוני 2012

LFNT


למה פיל
מכירים את זה שזוג חברים שלכם (שלא לדבר על ההורים) מתגרש וצריך לבחור באיזה צד אתם? האם אם אני בעד אחד מהשניים פירושו שאני פחות אוהב את השני? קצת נזכרתי בתחושות האלה כששמעתי שאסף אבידן נפרד מחבריו ללהקת "המוג'וז", וכבר כמה חודשים שהוא מקליט ומופיע עם נגנים אחרים ומצד שני הם, ובראשם הגיטריסט רן ניר, עובדים על חומרים משלהם. עכשיו הגיע "רגע האמת", כשאסף אבידן מתחיל לחשוף שירים מאלבומו הבא, ורן ניר מוציא את פרוייקט הבכורה שלו: LFNT  (הסבר בהמשך) בשיתוף חבריו ל"מוג'וז". אז ייאמר מיד על הפתיחה... אני לא משתתף בתחרות הזו, ולא מוכן לבחור בין אבא ואמא... אני עומד על זכותי לאהוב גם אותו וגם אותם, ויותר מכך, מתעקש בכלל לא להשוות בין איך הם היו כשהיו ביחד ואיך הם עכשיו. רן ניר, תחת הכותרת LFNT (ממש תיכף ההסבר), הוציא אלבום בכורה משובח, עשיר, כיפי ששווה את תשומת הלב שלך... שהרי אם לא כך כל ההקדמה הזו הייתה לגמרי מיותרת.

רן ניר
רן ניר, נגן בס, מלחין וזמר יליד ירושלים, בן 27  פגש לפני כחמש שנים את אסף אבידן שהוציא לפני כן אלבום אחד והופיע בשיריו במועדונים קטנים. השניים החליטו להקים להקה שתופיע ותקליט עם אבידן, "המוג'וז", שבה היו חברים גם רועי פלד בגיטרות, יוני שלג (ג'וני סנואו) בתופים והדס קליינמן בצ'לו. אסף אבידן ו"המוג'וז" הקליטו ביחד שלושה אלבומים מצויינים, שאת כל השירים בהם כתב והלחין אבידן ועיבדו ביחד כל חברי ה"מוג'וז". לפני כשנה, תוך כדי סיבוב הופעות מאד מצליח באירופה החליטו החברים לפרק את החבילה, מן הסתם גם משום שלחברי המוג'וז היה רצון / צורך לבטא את עצמם גם בכתיבה ולא רק בנגינה. בהרכב עם אסף אבידן זה לא קרה. כבר לפני כשנתיים, תוך כדי פעילותם מוג'וז הקימו ניר, פלג ושלג הרכב משלהם " WRONG DEMONS" שהופיע קצת והקליט שירים אחדים. בזמן שחלף מאז הצטברו אצל רן ניר מספיק שירים כדי לעשות את זה כסולו שלו, בתמיכתם של חבריו הישנים ועוד רבים נוספים. כך נולד ההרכב שהוא בעצם כותרת לפעילו הסולו של ניר: LFNT. והנה בא ההסבר: LFNT זה נשמע כמו פיל (אלפנט) ואלה גם ראשי תיבות של האני מאמין של ניר: LIVE  FREE NOT TROUBLED. תחיה באופן חופשי ללא דאגות.

עטיפת הדיסק
רן ניר כתב והלחין את כל השירים (פרט לאחד ON THE ROAD, שכתב והלחין יוני שלג). השירים באנגלית ומתארים עולם שהוא גם פה בישראל וגם לגמרי לא שייך לכאן, עולם המוסיקאים באשר הם, אם ברוק או בבלוז או בריתם-אנד-בלוז, אמנים שנודדים תקופה בחייהם בדרכים ומחפשים משמעות (מעניין מאיפה זה בא לו...) וכך גם שם האלבום מתאים: "TALES OF A DRUNKEN MAN. "מעשיותיו של שיכור". לא נחזור שוב לדיון החבוט "למה באנגלית" ו"האם זה בכלל ישראלי" אלא נסתפק בכך שזה כתוב ומבוצע ומופק ברמה שלא מביישת את הז'אנר המוסיקלי אליו זה שייך. זה לא נשמע כמו חיקוי וכמו ניסיון להיות כמו... זה פשוט טוב. רן ניר הפיק מוסיקלית, שר ומנגן בבס, גיטרות, קלידים ביחד איתו בבסיס יוני שלג, בתופים, כלי הקשה גיטרה ושותפות בהפקה המוסיקלית. יוסי מזרחי (גיטריסט "הדג נחש", "הקולקטיב" ועוד הרבה הרכבים...) השתתף בנגינה ובהפקה ויחד איתם קבוצה גדולה של משתתפים בהקלטות, חלקם גם בהופעות, חברי "הקולקטיב", עידן רבינוביץ', נדב לוזיה, רועי ריק, רועי רבינוביץ', ספי "רמירז" ציזלינג, עונגי ציזלינג, דניאל בנחורין, רעות יהודאי, יעל שפירא, נעה איילי אבי שניידר ועמרי בראל.  כולם ביחד יוצרים אווירה של הופעת רוק-בלוז, כמעט ג'אם סשן, מלאת התלהבות וכיף. יופי. 

הנה רן ניר ויוסי מזרחי בג'אם קצרצר בתכניתי "מוזיקה היום" 
ששודרה מהאולפן השקוף של גל"צ ביום ירושלים 20.5.2012
השירים בתכנית:
I WON'T TELL
LEFT IT ALL BEHIND
THE BIRDS AND THE BEES


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה