יום שבת, 21 באוגוסט 2010

פול מקרטני מת: התחייה

האם פול מקרטני באמת מת?
ב1 בספטמבר 2010 עומד לצאת לאור סרט חדש על פרשת "פול מקרטני מת" העתיקה...
"פול מקרטני באמת מת: הוידוי האחרון של ג'ורג' האריסון"

PAUL MCCARTNEY REALLY IS DEAD: GEORGE HARRISON LAST TESTIMONY



באתר חברת ההפקות HIGHWAY 61 REVISITED בה נוצר הסרט מספר הבמאי ג'ואל גילברט (שהוא בדרך כלל דוקומנטריסט מוסיקה ועשה כמה סרטים על בוב דילן) על מה שעמד מאחורי הפקת הסרט החדש:

"בקיץ 2005 הגיעה למשרדי חברת ההפקות חבילה מלונדון, ללא כתובת שולח, ובה שתי קסטות אודיו ועליהן התאריך 30.12.1999 והכיתוב "הוידוי האחרון של ג'ורג' האריסון". בהקלטה נשמע קולו של ג'ורג' האריסון מספר סיפור מדהים:

פול מקרטני נהרג בתאונת מכונית בנובמבר 1966 והוחלף על ידי כפיל. המודיעין הבריטי, MI5, הכריח את הביטלס להסתיר את דבר מותו של מקרטני כדי למנוע גל התאבדויות של מעריצי הלהקה. ובכל זאת, חברי הביטלס הנותרים החלו לגלות את הנושא למעריציהם, בעזרת רמזים על עטיפות האלבומים ובשירים.

עד עתה, פרשת "פול מקרטני מת" שנחשפה ב1969 נחשבה למתיחה. אבל עכשיו, בסרט החדש, ג'ורג' האריסון חושף היסטוריה סודית של הביטלס, התאונה הקטלנית של מקרטני, כיסוי האמת , עשרות רמזים לא מוכרים למותו של פול ומשחק החתול ועכבר המסוכן עם "מקסוול", האחראי מטעם MI5 על הקשר עם הביטלס, במיוחד לאור העובדה שג'ון לנון לא היה הטיפוס ששומר סודות.

בסרט האריסון טוען בעקשנות שג'ון לנון נרצח ב1980 כיוון שעמד לחשוף את "פול מקרטני" העכשווי כמתחזה. חברת ההפקה אימתה את רוב הפרטים המדהימים שחשף האריסון ודבריו, כפי שמופיעים בקסטות האודיו, הם הבסיס לסרט החדש. The Last Testament of George Harrison עומד להיות המסמך החשוב ביותר בתולדות הרוק, והוא לא מותיר ספק בדבר מותו של פול מקרטני..."

האמת היא שקולו של ג'ורג' האריסון המוביל את הסרט, אם להסתמך על הקדימון, לא ממש זהה לקולו של ג'ורג' האמיתי, ובוודאי בסרט יתגלו עוד המצאות חסרות שחר וגיבובי שטויות ללא בסיס עובדתי... אבל הנושא הזה, שנולד לפני יותר מארבעים שנה, ממשיך להסעיר דורות של חובבי מוסיקה ועכשיו תהיה לתיאוריית "פול מקרטני מת" תחייה מחודשת.


הנה, בינתיים, תכנית שערכתי על הנושא בשנת 1976. אז עוד לא היה מקובל שעורך מוסיקלי חסר ידע בקריינות יגיש תכנית וכך בהקלטה המקורית הקריין היה רן תדמור, ובגרסה שנייה שהפקתי בשנת 1977, הקריין היה משה מורד (כשקולו של רם תדמור נשאר רק במעברים). התכנית זכתה אז בפרסים רבים, בארץ ובעולם, אבל הפרס האמיתי, כמו שאומרת הקלישאה, היא אלפי המאזינים שממשיכים להקשיב ואולי גם לחשוב קצת על תיאוריית הקונספירציה הזו, כל כל הרבה שנים אחרי.



14 תגובות:

  1. זו בדיוק הסיבה שבגללה לא הלכתי
    לראות אותו בהופעה בארץ.
    כי זה לא היה הוא!
    (וגם כי זה היה יקר...)

    תוכניות הרדיו הללו הם 'קאלט' לעולמי עולמים.
    ככה זה חברים, פעם עשו פה רדיו אמיתי.

    Peace

    השבמחק
    תשובות
    1. איפה רואים את הסרט המלא?

      מחק
  2. לא הפקת גירסא כשאתה הקריין?
    היתה לי קסטה עם תוכנית הרדיו, ואמנם זה היה מזמן, אבל תמיד חשבתי שאתה השדרן.

    השבמחק
  3. איזה כיף לשמוע את תוכנית הרדיו. לכל המעוניינים, חברה מארה"ב למדה באוניברסיטת אינדיאנה שם יש קורס שלם רק על הביטלס, שבין היתר הפיק סרטים של הפרשה. יוטיוב - סה"כ 7 סרטונים שמוסיפים פרטים על מה שערכת בתוכנית רדיו - כולל בחינה של הוידאו Free as a bird. מומלץ!
    http://www.youtube.com/watch?v=5F-t8BuGmZ0&feature=search

    השבמחק
  4. Actually serious PID (paul is dead) freaks don't regard this as serious.
    the real star is the Rotten Apple series
    by iamaphoney
    checkemout

    השבמחק
  5. וואו. בדיוק לפני כמה ימים חשבתי על הפרשה הזו.
    איזה כיף.

    השבמחק
  6. ברור שזה ספין של פול מקארטני עצמו. איך אפשר להבין זאת אחרת.

    ה- המודיעין הבריטי, MI5, חה חה חה חה

    ומי כתב את השירים הנפלאים של מקרטני מאז ??

    השבמחק
  7. ורק כדי להוכיח כמה אתה צודק:
    בשנת 77, כשהייתי בתיכון, אחת המטלות היתה להכין הרצאה קצרה באנגלית, ולהרצות לפני הכיתה. נושא ההרצאה שלי היה "פול מקרטני חי או מת".נעזרתי בהקלטה של התכנית שקיבלתי מחבר.
    30 שנה אחרי כן,הגיע בני הביתה ובהתרגשות רבה שאל אותי אם אני יודעת שפול מקרטני מת.
    מסתבר שנערה מכיתתו הרצתה בשיעור אנגלית על הנושא "פול מקרטני חי או מת"....

    השבמחק
  8. אז רגע, לא הבנתי: הסרט הוא דוקומנטרי?

    השבמחק
  9. משהוא יודע איך אני יכול להקשיב לתוכנית פול מקרטי חי ????

    השבמחק
  10. איך אפשר להוריד את זה????

    השבמחק
  11. paul is dead. miss him miss him.
    זה הקטע מהאלבום הלבן בסוף שיר כלשהו. יש גיבריש שגון לנון אומר.
    אני זוכר שאני ואחי עשינו נסיון מבריק. הקלטנו את הקטע על קלטת, חתכנו את הסרט והפכנו אותו, כדי לשמוע את הקטע רץ לאחור. לא זוכר אם זה עבד או לו.

    השבמחק