יום רביעי, 5 בספטמבר 2012

RED HOT CHILLI PEPPERS


הנה הם באים
השדים האדומים
ההופעה הצפוייה של "רד הוט צ'ילי פפרז" בישראל בשבוע הבא היא באמת אחד הרגעים הגדולים והחשובים ביבוא הופעות רוק לישראל. למרות שזכינו בשנים האחרונות למנה נאה
של הופעות סופרסטארים (וגם, וחשוב להזכיר גם את זה, ללא מעט ביטולים) כבר הרבה מאד זמן לא התקיימה כאן הופעה של להקה בסדר גודל כזה (ואת "דפש מוד" אני לא מכניס לאותה קבוצה... סורי): אחת הלהקות היותר בולטות ומקוריות ורבות השפעה ברוק האמריקני מאז ראשית שנות התשעים.
הוסף כיתוב
 נכון, הם היו בשיא הצלחתם המסחרית לפני יותר מעשור, בסביבות הביקור שלהם בארץ שלא התקיים, אבל גם אחרי אותה תקופה, בראשית שנות ה2000, וברור שגם לפני, הלהקה פועלת מאז 1983, "רד הוט צ'ילי פפרז" הייתה ועודנה אחת הלהקות הגדולות ביותר בעולם הרוק, במיוחד בהופעה חיה. יש להם היסטוריה של כמעט 30 שנים ביחד. אמנם לא כולם ממשיכים ביחד בלהקה אבל הבסיס המוסיקלי עדיין קיים וחזק, ולא רק בגלל שמנגנים בו האבות המייסדים אנתוני קידיס הזמר ופלי הבסיסט וגם המתופף צ'ד סמית שהצטרף ב1988, אלא מכיוון שלמרות שינויי ההרכב, בעיקר בגזרת הגיטריסטים, שבה נמצא בשלוש השנים מאז פרישתו של ג'ון פרושיאנטה הגיטריטסט ג'וש קלינגהופר, ועל אף השינויים הסגנוניים הגדולים והקטנים... הם עדיין אותה להקה מרדנית וחוצפנית ופורצת דרך שהייתה פעם. גם כשהיא מאד מצליחה, גם עם מכירות של 80 מיליון אלבומים ברחבי העולם ואלפי הופעות... הם ממשיכים להיות לוהטים ובועטים ומדליקים, ממש כמו פעם.


הנה לינק להופעה שלהם מהסיבוב האחרון, חפשו את בוטלג-ההופעה שהם הוציאו בעצמם ב2011, בעריכתו של המתופף, או, אם אתם ממש דלוקים חפשו באתר שלהם עשרות שירים שהם העלו יממה אחרי כל הופעה בשנתיים האחרונות....הם עדיין מפוצצים באנרגיה ומלוכלכים ומצחיקים ומנגנים נהדר כמו חבר'ה צעירים שעושים את זה עם כל הכיף וההנאה של להקה צעירה שרוצה להצליח... הם לגמרי בעניין גם כשהם חוזרים לקטעי הפנק-פאנק הוותיקים שלהם, וגם כשהם עם השירים היותר מלודיים ורכים שחלקם הפכו ללהיטיהם הגדולים ביותר. זו אותה להקה וההבדל העיקרי הוא בקבלה שלהם. היום, יותר מבעבר, הם מגיעים לקהל רחב, כולל כאלה שלא מכירים בכלל את ההיסטוריה המפוארת שלהם. אז ברור שהטהרנים והמעריצים הוותיקים יראו בשלב הזה של קריירת הלהקה התפשרות והתרככות,  אבל בעיני יש דווקא משהו מאד משמח ומעודד בלהקה שמצליחה לעבור את כל הטירופים והמשברים והסמים והכמעט-מוות ולהמשיך לעשות את הקטע שלה בצורה שלא מביישת את נעוריה .


הנה כאן קידיס ופלי אומרים בראיון מצולם שאירגן האמרגן שוקי ווייס: "באופן בסיסי אנחנו אוהבים לנגן לכל האנשים. לילדים, לדור הביניים וגם לזקנים... אז בואו כולכם, בואו לרקוד, בואו לשמוח, בואו לחוות את חדוות המוסיקה כפי שאנחנו רואים אותה". אני שומע אותם ונזכר כשהקרנתי בפעם הראשונה את הקליפ של GIVE IT AWAY בתכנית הקליפים האלטרנטיבית "קול הפופ" ב1991. הם נראו אז כמו המשוגעים שלא ישרדו את משחק הסקס-סמים ורוקנ'רול. מי היה מאמין אז שהם בכלל ישארו בחיים, מי חשב שיום אחד הם לא רק ידברו כמו דודות חביבות מאמריקה אלא באמת ובתמים יהפכו להצלחה ענקית גם במיינסטרים. יכנסו (רק השנה!) ל"היכל התהילה של הרוקנרול".... יהיו להיטים בגלגלצ... יפוצצו איצטדיונים בכל העולם... יגיעו להופעה ענקית בישראל...יגרמו גם לקשיש כמוני וגם לבת שלי בת ה14 להתרגש לקראת בואם...
מאז BLOOD SUGAR SEX MAGIK האלבום שפרץ להם דרך להצלחה הגדולה ב1991, הלהקה שילבה תמיד בין קטעים שיש להם פוטנציאל להיטי וקטעים טיפה יותר מאתגרים מוסיקלית. המינון בין שני הכיוונים משתנה בין האלבומים השונים וכך גם המופעים שמלווים אותם. בסיבוב הזה הם הלהקה הכיפית שמציגה את מיטב הלהיטים של כל הזמנים. שווה!


2 תגובות:

  1. בועז מתל מונד5 בספטמבר 2012 בשעה 5:50

    חשוב גם לציין שהלהקה לא רק מגניבה אלא גם סופר גרוף ברמת הנגינה. כל אחד מהנגנים יכול להחשב כטוב ביותר בתחומו: בס, גיטרה, תופים.

    השבמחק
  2. היי יואב , רצתי להודות לך בהזדמנות זו שהכרת לי את הלהקה הנהדרת הזו אי שם ב 91 כשהייתי דבוקה לתכנית שלך , כדי ללמוד!! כמודמני בשעה 14:00 שידרת בצהל 2 ,שיצא האלבום הנהדר הזה BLOOD SUGAR SEX MAGIK , בשעה שכולם טחנו את under the bridge אתה השמעת את braking the girl וגרמת לי להתעניין ולהתאהב באלבום הזה . וגם אני מתרגשת לקראת בואם !

    השבמחק