יום חמישי, 16 באוקטובר 2014

נס בנגב



www.indnegev.co.il
העובדה שפסטיבל "אינדינגב" מתקיים השנה, ובמועדו המתוכנן (23-25 באוקטובר) ומיקומו המקורי (מצפה גבולות שבמועצה האיזורית אשכול) היא בעיני לא פחות מנס.
גם בשנים "נורמליות" (מישהו זוכר שנה כזאת?) קיומו של פסטיבל עצמאי לגמרי (אמנותית וכלכלית) המתרכז במוסיקה שאינה מיינסטרים, ועוד במרחק של יותר משעת נסיעה מהמרכז, הוא לא דבר לא מובן מאליו. ועל אחת כמה וכמה, בשנה של מלחמה, על היבטיה הכלכליים והמורליים, זהו באמת אירוע משמח ומרגש במיוחד לכל מי שמאמין בחשיבותה של היצירה המקורית בחיינו. פלא של ממש.  
בזמן המלחמה (רק לפני חודשיים) כבר נדמה היה שהפסטיבל לא יתקיים השנה. הטענה המקובלת של "למי יש כוח להתעסק בשטויות כאלה בזמן שהתותחים רועמים" קיבלה משנה תוקף בגלל העובדה שהפסטיבל מתקיים באופן מסורתי בחבל אשכול. עם הפסקת האש החליטו מארגני הפסטיבל לקיימו בתאריך המתוכנן גם כהצהרה חברתית ואמנותית ואפילו בעלת רוח חלוצית. בלי שום ציניות.
 
עודד נתן צילם
"אינדינגב הוא חגיגה של תרבות ואומנות עצמאית, חופשית ואמיתית. בעקבות אירועי "צוק איתן" השליחות של אינדינגב אף התחדדה. כמי שגדלו, התחנכו וחלמו מגיל צעיר ממש כאן בחולות, הסיפור החלוצי של אינדינגב מקבל משמעות חדשה בשבילנו. אנו מתמודדים עם שאלות לא פשוטות לגבי קיום הפסטיבל במצפה גבולות, אבל בחרנו, על אף הקשיים, להמשיך לנטוע דגלים של תקווה, ולקיים את הפסטיבל כתיקונו. אינדינגב תמיד קידם ועודד תרבות "בעד" והסרת מחיצות ומחסומים. אנחנו מזמינים יותר מתמיד, כל אחד ואחת, להצביע ברגליים ולתמוך תמיכה חגיגית במיוחד ביישובי אשכול, ובתרבות הישראלית כולה. כאירוע חברתי, אנושי ורוחני לא פחות מאשר מוזיקלי, ואותה קהילה קסומה הולכת וגדלה שנבנתה סביבו עם השנים, עוזרת לייצר תנועה חברתית של ממש"

הם עושים את זה כבר בפעם השמינית.למרות הקשיים הכלכליים וההפקתיים, ומצליחים ליצור אירוע שהולך וגדל משנה לשנה, חושף אלפי אנשים למוסיקה חדשה ושונה, של אמני שוליים לצד כאלה שהיו שם לפני רגע, למגוון רחב של סגנונות, רוק ובלוז ופולק, היפ הופ, רגאיי וFאנק, ג'אז, אלקטרוניקה, נשמה יהודית ואבנגרד. הרבה גוונים של מוסיקת אינדי באירוע שנותן מקום, פיזי ורוחני, לגישה עצמאית וחופשית.

תמר אייזנמן בצילום ינאי יחיאל

במשך שלושה ימים יופיעו למעלה משמונים הרכבים וסולנים על ארבע במות ובתוך אוהל המוקדש למוסיקה אלקטרונית, כולל כל מיני שיתופי פעולה חד פעמיים לכבוד הפסטיבל. בין המשתתפים הבולטים: ברי סחרוף (במופע להקה), , The Angelcyגבע אלון, החצר האחורית, הקולקטיב, אפרת בן צור, תמר אייזנמן, ניצן חורש והקאט אאוט קלאב, אלון עדר, עדי אולמנסקי,  רות דלורס וייס ועוזי רמירז , עמית ארז והסיקרט סי, חיים אוליאל ולהקת שפתיים, רביד כחלני, לירון עמרם והפנתרים, רד אקסס, איטליז, תמר אפק, רותם אור, הילה רוח, פלורה, שני/אחרון/אוקטובר, נצ'י נצ', ג'נגו, נועה קורנברג, רייסקינדר ותקופה חשוכה,A-WA , ButteringTrio, Garden City Movement, Electric Zoo, Pits
TREE + Markey Funk, Sun Tailor, Isaiah, Brain Candies ועוד... ואם חלק מהשמות לא אומרים הרבה ל"קהל הרחב" נאמר רק שכל אחד מהם מצויין ומאד בולט בתחום... ומה שהיום הוא בשוליים הופך, לפעמים, למרכז של מחר. זאת ועוד, קיומו של הפסטיבל, שהפך אפשרי בסיועם של אנשי והנהלת המועצה האזורית אשכול, והפכו את הפסטיבל לסמל של ניצחון הרוח ונורמליות החיים בארץ. גם למי של אלה שלא בדיוק מכירים את המוסיקה הזאת.
בנוסף להופעות החיות , מתחם הפסטיבל יכלול גלריות פתוחות, מיצגי אמנות אינטראקטיביים, מתחם ילדים, מתחם שבת, בלוג חי ותחנת רדיו בשיתוף "הקצה" ומכללת BPM  ומתחמי אוכל. כבכל שנה הפסטיבל מציע מתחם קמפינג נוח הכולל שירותים ומקלחות ללא תשלום נוסף .
לאור הביקוש הגדול בשנים קודמות מכירת הכרטיסים תתאפשר בהזמנה מראש בלבד, לא ימכרו כרטיסים במקום !! 
www.indnegev.co.il 

a wa בצילום תומר יוסף





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה