יום שישי, 27 באוגוסט 2010

ירמי קפלן מלא חשק


ירמי קפלן זה קודם כל כיף. אנרגיות טובות ומלאות אהבת חיים, גם בשירים הכואבים והעצובים שלו
ובטח בUPרים והשמחים יותר.
כשרואים אותו על הבמה או כששומעים את האלבומים שלו הוא נשמע כל כך טרי ורענן ורעב עד שקל לשכוח שהבחור עוד שנייה בן 49 ונמצא בשואו-ביזנס הישראלי יותר מעשרים שנה...
עם כל השינויים והתהפוכות במוסיקה הישראלית הפופולרית בעיניי ירמי קפלן הוא תו תקן של איכות ללא פשרות, והוא גם סמל: אחד השורדים היותר מוצלחים של "דור רוקסן" שממשיך לעשות את הדבר שלו במלוא הרצינות וההתכוונות, גם כשקיסריה לא באופק וקשה אולי למלא אולמות קטנים בהרבה מאותו סמל בלתי מובן...
הוא בשלו, הולך בדרכו, ולא מוותר. ממשיך, כמו בכל אלבומיו, לתעד את חייו האישיים בתוך כל התוהו ובבוהו שמסביב, מדווח על אהבה, נישואין, פרידה ובנייה מחודשת... הוא אפילו נותן לגרושתו רוויטל להוביל כסולנית את אחד מהשירים היותר יפים האלבום... ככה הוא. לא עושה חשבון אלא נותן לשירים מה שנדמה לו שהכי מתאים להם (והיא, אגב, שרה את גרסתה הנשית לשיר שלו "עוד יהיה לך" בצורה מושלמת).
הוא אמיתי, לא מנסה למצוא חן, לא מתחנף. אמנם ירמי קפלן לא לבד בעניין הזה, ל"דור רוקסן" יש עוד לא מעט נציגים פעילים ומוצלחים, אבל עכשיו, לרגע, הפוקוס כולו עליו. הזמר-יוצר-גיטריסט ובעיקר המתופף (גם בקטעים שבהם רן שמעוני יושב ליד מערכת התופים) הכי אנרגטי ברוק הישראלי.

יש לירמי קפלן אלבום חדש, "חשק", שאולי אינו מהפכני מבחינת הסאונד וההפקה כמו אלבומו הקודם "הזמן האבוד" (שיצא ב2003) אבל נשמע נהדר מבחינת איך שהוא מנוגן, מופק ומעובד, והעיקר: יש בו המון שירים מצויינים.
לא פשוט לאמן יוצר להמשיך ולהוציא מתוך עצמו שירים חדשים שיעמדו בציפיות של אלבומיו הקודמים, במיוחד אם אלה היו מוצלחים. ירמי קפלן חיכה נצח בקנה המידה המקובל של ימינו, שבע שנים זה המון המון זמן, ומתברר שזה היה שווה.
לא סתם הוא קורא לאלבום הזה "חשק". החשק כולו שם במלוא העוצמה. התאווה, והחיות והתשוקה או במילה אחת, אם יורשה לי באנגלית: PASSION. וכנראה שיורשה לי כי בואו לא נשכח שירמי הוא בכלל אמריקני מלידה וכילד בשנות השבעים הוא לימד אותנו אנגלית בטלוויזיה החינוכית....
כן, כמעט בן 49, אבא לשני ילדים וגרוש טרי, יש לו PASSION שיכול להספיק להרבה מהצעירים, ולא משנה באיזו סגנון מוסיקלי, שמתחילים לגלות את המקצוע עכשיו. וזה לא פשוט ולא מובן מאליו. להיות עצמך עד הסוף בתחום הזה עשוי להיות מסוכן. כל אחד יכול להיאבד בשיגעון... או ביתר פירוט, כמו ששר ירמי, כל אחד יכול:

שד אוחז בך זה זמן / לא מותיר לך ברירה
הם אומרים שזה גורל / אולי רק חוסר של מזל
קל ליפול למלכודות / כשיש סמים שהם תרופות
לא יכול לישון כמו פעם / מנסה להזכר בטעם
עוצם את העיניים /וחולם, רק לא נרדם עדיין
לה לה לה...

כל אחד יכול להיאבד בשיגעון / שבא מבפנים
נפש של אדם נמלט / מחפשת לה מקלט
דלת שנפתחת אל הקרב / היא שוב אותך לוקחת
לה לה לה...

כל אחד יכול להיאבד בשיגעון
כשזה בא מבפנים


בעצם תמיד היה לו סטאר קווליטי, ולמרות שהתחיל את הקריירה המוסיקלית בגיל מאוחר יחסית, הוא היה כוכב עוד הרבה לפני כן.
ירמי עלה לארץ מארה"ב בגיל 8, וכבנו של הבמאי ארוו קפלן, הוא השתתף בראשית שנות ה70 בתוכניות לימוד אנגלית בטלוויזיה החינוכית, ביניהן ב"Neighbours", וגם שיחק בסרטי קולנוע, למשל ב"מבצע אנטבה" של מנחם גולן.
בתיכון הוא תופף בלהקת "ליקוי חמה" של רמי קלינשטיין, אך בצבא לא התקבל ללהקה צבאית וניגן בעיקר בשעות הפנאי. הוא אפילו היה מועמד להחליף את מתופף "תיסלם" סמי אברדזל ששקל פרישה מהלהקה.
אחרי הצבא למד קפלן באוניברסיטה, נסע לחו"ל לשנתיים וכמעט ויתר על המוסיקה.
ב1986 החזיר אותו חבר ילדותו קלינשטיין לעניינים כששתף אותו באלבומו הראשון והפגיש אותו עם רוני בראון, מנכ"ל חברת התקליטים "הליקון" שהוציאה לו שני שירים שכתב והלחין, "מחפשת" ו"תפוס אותו". אך השירים הושמעו רק מעט, האלבום עם "הליקון" לא הושלם, וקפלן התייאש ונסע לשנים אחדות לארה"ב.

עטיפת הסינגל

ב1989 הוא חזר ארצה והשתלב במהירותה בסצנת הרוק המקומית שהתחילה בתקופת הפריחה הגדולה שלה. הוא ניגן עם "תופעת דופלר", "איפה הילד", "הפיצוץ" ובאחד ההרכבים המשמעותיים של התקופה, "תערובת אסקוט" עם אסף אמדורסקי ועמיר "ג'נגו" רוסיאנו. למרות שהיו לו לא מעט שירים משלו, באלבום הלהקה (שיצא ב1991) ירמי בעיקר תופף ושר קולות רקע והיה סולן רק בשיר אחד, שאותו כתב והלחין: "אני לא מוכנה לצאת מכאן".
רק ב1993, שנה אחרי פירוק "תערובת אסקוט", כשהיה בן 32, החל ירמי קפלן את קריירת הסולו האמיתית שלו, תחילה עם להקת "הפרחים" ואחר כך לגמרי לבדו.
הוא המשיך לעבוד עם מוסיקאים רבים אחרים (בין השאר הפיק את אלבום הבכורה של "מוניקה סקס") אבל הקדיש את עיקר מרצו למוסיקה שלו. בהופעות חיות שהיו תמיד מדהימות ובחמשת האלבומים שהקליט כללו שירי נשמה/רוק מיוחדים שלא נשמעו כמו שום דבר אחר במוסיקה הישראלית.
בדרך כלל שירי כאב, בעיקר בנושא יחסים שבינו לבינה, לא תמיד קלים לעיכול מבחינה מוסיקלית ובכל זאת, בעזרת ההופעות החיות שלו והקליפים המשובחים שנוצרו לרבים משיריו (ביניהם על ידי אחיו אהרון קפלן) הפכו רבים משיריו למוכרים. אחד מהם, "כבר עכשיו", שהיה שיר הנושא לסדרת הטלויזיה "הפוך", הפך ללהיט ענק ובין השאר בלטו "מודדת", "מחטט", "לשקר ולברוח", "מדוע לא באת", "הדפוק הזה", "במוקדם או במאוחר", "מחפשת", "קולה וברה", "לרע ולטוב", "אני אשתנה", "כמה נדבר" ושיר שכותרתו נשמעת כמו תמצית דרכו של קפלן, בכל סיבוב וסיבוב... "תתחיל מאפס".



בתחילת יולי התארח ירמי קפלן בהופעה חיה באולפן גלי צה"ל,
בתכניתי "מוזיקה היום" (שמשודרת בגלי צה"ל בימי ראשון בשעה 15:00).
ביחד עם ירמי קפלן בשירה, גיטרות וכלי הקשה. ניגנו עופר קורן בגיטרה וקולות. אלעד קרן בבס.אריה בן קנז בקלידים וקולות. רן שמעוני בתופים.
אורחים: אפרוחי גל"ץ יונתן נוכבאום ואלמוג עינב בכלי הקשה, קוטנר בתוף (בשיר 8).
לכבוד העובדה שזו היתה התכנית הראשונה של "מוזיקה היום" מאז שחזרתי לגל"צ ירמי פתח באלתור על COME TOGETHER של "הביטלס" והמשיך בשירים שלו:
חשק
מחפשת
כל אחד יכול
לשקר ולשכוח
כמה את צודקת
תתחיל מאפס
אני אשתנה


סאונד "מוזיקה היום" גראם ג'קסון ודני אור
הפקה: יובל ברוסילובסקי
צילומים בגל"צ: דני זודקביץ'
ככה זה נשמע:


וקטע אחד (אני אשתנה) אפשר לראות גם בוידאו, ב"מוזיקה היום" בYNET (ממש פה למעלה מימין).


והנה עוד משהו מיוחד. ביוני 2009 הציג ירמי קפלן שניים משיריו החדשים בתכנית "האיש הקטן מהרדיו" ברדיו תל אביב.
ביחד עם ירמי מנגן רן שמעוני ומצטרפת מנהלת ההופעה שלו ליטל גיברוביץ'.


4 תגובות:

  1. שמי אֱלִישֶׁבַע דָּוִד, אני בא מתל אביב ,, אבל אני עובר לסקוטלנד עם בעלי, אני רוצה לחלוק את החדשות הטובות על חיי עם כולם ועם אלה הזקוקים לעזרה בנישואין / יחסים. סבלתי במשך שש שנים, בעלי עזב אותי והמשכתי ללדת אישה נוספת רק בגלל שהמשפחה שלו לא אהבה אותי, ובגלל שלא יכולתי לתת לו תינוק, בכיתי שבע שנים כי בעלי התגרש ממני. חיפשתי את הכישוף שהענן עזר לי ברשת פגשתי כל כך הרבה קוסמים, כולם גייסו כסף בלי לעזור לי, אבל ב -3 באוגוסט 2019 ראיתי תרומה מקוונת של קוסם טוב בשם דריגבינוביה. החלטתי ליצור איתו קשר כשקשרתי איתו, הוא אמר לי שהבעיה שלי נפתרה כי יצרתי איתו קשר, אמרתי לו את כל הבעיה שלי והוא הבטיח לעזור לי להחזיר את בעלי. דריגבינוביה הורה לי והראה לי מה לעשות אז אני עוקב אחר כל ההוראות ועושה את מה שהוא ביקש ממני לעשות אחרי שלושה ימים הוא אמר לי שבעלי יתקשר אלי לפני שאני ישן באותו יום ומתנצל. ברגע שהוא סיפר לי הכל, בעלי התקשר אלי וביקש שאחזור אליו אחרי שש שנות גירושין. היום אני חולק את המסר הזה כי אני רוצה שהעולם יידע וזו עבודה טובה, ואני גם שמח מאוד להיות בהריון ולמי מכם שזקוקים לעזרה, בעיות בעבודה או קידום צרו קשר עם Drigbinovia עוד היום ופתרו את הבעיה שלכם כאן הוא דואר אלקטרוני: doctorigbinovia93@gmail.com או whatsapp אותו בטלפון 2348144480768+ אני מבטיח לך שהבעיה שלך תיפתר

    השבמחק
  2. שמי איזבלה איתן, טופס, תל אביב-יפו לאחר 12 שנות נישואים, בעלי ואני היו מריבות בצורה כזו או אחרת עד שלבסוף עזב אותי ועברנו לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שחיי נגמרו והילדים שלי חשבו שלעולם לא יראו את אבא שלהם יותר. ניסיתי להיות חזק רק לילדים אבל לא הצלחתי לשלוט בכאבים שמייסרים את ליבי, לבי התמלא צער וכאבים כי הייתי ממש מאוהב בבעלי. כל יום ולילה אני חושב עליו ומאחל תמיד שהוא יחזור אליי, הייתי ממש נסער ונזקקתי לעזרה, אז חיפשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שהציע שד"ר אלאבה יכול לעזור לאקס שלי לחזור במהירות . אז הרגשתי שאני צריך לנסות אותו. יצרתי איתו קשר והוא אמר לי מה לעשות ועשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות אחר כך בעלי התקשר אלי באמת ואמר לי שהוא כל כך מתגעגע אליי והילדים, כל כך מדהים !! אז ככה הוא חזר באותו יום, עם המון אהבה ושמחה, והוא התנצל על הטעות שלו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים מבעבר, הכל בזכות ד"ר אלאבה. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אלאבה היה מכשף אמיתי ועוצמתי. אני תמיד אתפלל שהוא יחיה הרבה זמן כדי לעזור לילדיו בעת צרה, אם אתה כאן ואתה זקוק ל בחזרה לשעבר או שבעלך עבר לאישה אחרת, אל תבכה יותר, פנה עכשיו לגלגל האיות החזק הזה. הנה דוא"ל יצירת הקשר שלו בכתובת: {dralaba3000@gmail.com} או העבר לו WhatsApp דרך איש הקשר שלו למטה +2349039885856 תודה לך ד"ר ALABA.

    השבמחק
  3. נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי על ידי משפחות וחברים להפסיק לשכוח מהנישואים ולהמשיך בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אפטה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. עלי לפנות מיד לד"ר אפטה כעבור מספר דקות הוא ענה לי ונתן הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי שלא ייצור איתי קשר יותר מזה. שנתיים התקשרו אלי באמצע הלילה בוכה והתנצלות שזוהי עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס ד"ר אפטה עבד מצוין והנישואים חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לד"ר אפטה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב. , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחייך, תבנית הלחש של ד"ר אפטה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744, צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת אימייל אל drapata4@gmail.com אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

    השבמחק
  4. נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי ממשפחות וחברים לשחרר ולשכוח מהנישואים ולהמשיך בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אפטה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני יוצר קשר עם ד"ר אפטה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן לי הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי כי מינון לא מדבר אלי. יומיים הוא התקשר אלי באמצע הלילה בוכה והתנצל שזו עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס ד"ר אפטה עבד מצוין והנישואים שלי חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לד"ר אפטה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב. , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחייך, תבנית הלחש של ד"ר אפטה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: (+22958359273), צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת דוא"ל אל drapata4@gmail.com. אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

    השבמחק