יום שבת, 9 באוקטובר 2010

דין דין אביב



הנה חווייה דינידינית מהשבוע שעבר. הזמרת דין דין אביב התארחה באולפן גלי צה"ל בתכניתי "מוזיקה היום" להופעה בשידור חי. הכל היה כיף אבל אני מתרכז בדוגמא מאחד השירים... היה לדין דין רגע קצרצר של הפסקה בין החלק בשיר בו היא שרה לחלק שבו היא מלווה את עצמה בהקשה על הג'מבה... חשבת שהיא תנצל את זה להסדרת הנשימה? או חס ושלום למנוחה בזמן שחברי להקתה מנגנים איזה סולו קטן... ובכן טעית... לא דין דין. היא  מזנקת ממקומה ופורצת בריקוד פראי שנמשך בדיוק חמש עשרה שניות... ומיד חוזרת להתיישב ליד המיקרופון וממשיכה לשיר ולהקיש כאילו כל הזמן הייתה שם. כאחוזת תזזית, היא מכניסה את חבריה ללהקה ואת מאזיניה לטרנס אקסטטי של מוסיקה ותנועה, וזה, להזכירך, באולפן קטן, עם קהל מצומצם של טכנאים וצלמים ומעט אנשי גל"ץ... אז תתארו מה קורה לה בהופעה אמיתית על במה גדולה עם קהל אמיתי, למשל בעוד יומיים כשהיא מעלה את המופע החדש שלה "עולם בתוך עולם" בבית מיומנה ביפו...



מדובר בפצצת אנרגיה מטורפת, שרה ומדברת ומתופפת וקופצת ורוקדת בלי הפסקה.... עולם שלם בתוך אשה אחת קטנה. עם הנגנים הנפלאים שאיתה (הראל שחל בכלי נשיפה; אסף חכימי בגיטרה בס וקונטרה בס; יוני אמבר בגיטרות, שרון פטרובר בתופים, יעל מלר בריקוד, כלי הקשה ושירה ומינה מארי באקורדיון, שירה והקשה) היא יוצרת במו הופעתה הרחבה של ההגדרה "מוסיקה ישראלית". כור היתוך של מוסיקה עולם שמשלב בקלילות בין מוסיקה צוענית ומזרחית, אפריקנית ובלקנית, גרוזינית ויוונית, נגיעות ג'אז ורוק והכל (כמעט) מוסיקה ישראלית....
עם האנרגיות הבלתי נגמרות האלה והפתיחות למקצבים שונים ומשונים לא מפתיעה העובדה שדין דין חברה בעת האחרונה ללהקת "מיומנה". ההפקה המוסיקלית במופע החדש היא של ממציאי מיומנה נופר איילון ובועז ברמן שלקחו את שיריה המוכרים של דין דין והדגישו בהם אלמנטים קצביים שונים שבעצם תמיד היו שם ומקבלים עכשיו את מלוא תשומת הלב. וכך, לפעמים היא מופיעה במופע משותף עם כל ההרכב המופלא הזה, לעתים עם שתי זמרות-רקדניות מתוך מיומנה ובדרך כלל עם הרקדנית-זמרת יעל מלר. ומה אפשר לומר, זה כיף כיף כיף. ישנם כמובן גם שירים עצובים, ורגעים של רגיעה, אבל משהו באופטימיות הבלתי נשלטת של דין דין ומיומנה, בשמחת החיים הבסיסית שלהם, מדבק. לא ברור איך נכנסת להופעה... ברור שבדרך החוצה יהיה מרוח חיוך גדול על פרצופך.
היא בת 36, ויש לה ניסיון במה של 30 שנה (!!!) כבתם של הזמרת עליזה אביב והזמר שחקן מוצי אביב ("מלכות החרמון") דין דין החלה לנגן ולשיר להופיע כבר בגיל צעיר מאד. בגיל 6 הופיעה ב"שירווזיון" בשיר "מבובלי" ומאז היא, כל החיים, שרה ומנגנת ורוקדת וגם משחקת. בין הנקודות הבולטות בדרכה להקת "צופי תל אביב", להקת "חיל האוויר", משחק ושירה בהצגות ילדים שונות כמו "סיפורים בראש של דין דין" והצגה שיצאה בווידאו "תוף הלב של דין דין", לימודים בבית ספר רימון (בשנים 1995-1997), זמרת להקת הבית בתוכנית "קטן עלינו" של אברי גלעד בערוץ 2, להקת "גאיה" (בתקופת  "שיר לאהבה") ואז, בשנת 2002 השתתפות בהרכב שבו הפכה לכוכבת: "הפרויקט של עידן רייכל". דין דין שרה את "אם תלך" והשתתפה בהופעות כזמרת ונגנית כלי הקשה. במקביל הוציאה עם אמה עליזה  דיסק משותף בשם "עלידין" ובו שירי עם ופולקלור ים תיכוניים ובלקניים וגם שיר שכתב במיוחד בשבילן עמיר בניון - "ביום אושרך". היא גם שיתפה פעולה עם יהונתן גפן במופע המצליח "רק דגים מתים שוחים עם הזרם", ופרשה בתחילת 2005 עקב הריונה המתקדם ולידת בנה הבכור עדן.
במרץ 2006, יצא אלבום הבכורה שלה "סודותיי" בהפקת משה דעבול ובשותפות יצירתית עם מוש בן ארי, עידן רייכל, יעל נעים, לאה שבת, חמוטל בן זאב וגם בעלה אלון יופה. בין להיטי האלבום היו "סודותיי", "חולמת", "מוכרת לי מפעם" ו"משמעויות". דין דין נבחרה לתגלית השנה של אקו"ם (ודעבול למפיק המוזיקלי של השנה) ושנתיים אחרי יצא אלבומה השני "חופשיה בין עולמות" בהפקה מוזיקלית של אבי לייבוביץ (עם אלון יופה) ובו יותר שירים שיצרו בני הזוג אביב ויופה. בין להיטי האלבום בלטו "ספרי לי אהובה","יום בא לי" ו"אף לא מילה". לאחרונה הוציאה דין דין שיר ראשון מאלבומה הבא, לחבק ולגעת" שכתב והלחין סגיב כהן עם סיגל עובד. עכשיו היא מסכמת את כל דרכה עד כה וממשיכה לרוץ חופשיה הין כל העולמות.




לקראת הבכורה ב12.10.2010 בבית מיומנה ביפו
דין דין אביב ולהקתה בהופעה באולפן גלי צה"ל בתכנית מוזיקה היום 3.10.2010


דין דין אביב בשירה וכלי הקשה, הראל שחל בכלי נשיפה, אסף חכימי בבס,
מינה מארי באקורדיון, קולות וכלי הקשה, יוני אמבר בגיטרות, קולות ודקלום,
שרון פטרובר בתופים
אדם רואה אל תוך אדם
מוכרת לי מפעם
לחבק ולגעת
אם תלך
ספרי לי
אבותי
יום בא לי




צילומים בגל"צ דני זודקביץ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה