יום שישי, 27 במאי 2011

ג'יי וויוז זה J.VIEWZ


עכשיו הזמן לג'יי וויוז

ג'יי וויוז היא אחת מאותן להקות ששמה הולך לפניה כבר שנים אחדות, בעיקר מחוץ למיינסטרים הישראלי, ועכשיו נדמה שזה סוף סוף קורה לה בגדול. אלבומה החדש, השני וחצי, RIVERS AND HOMES, מגיע בתקופה טובה ללהקה ולמוזיקה שלה, גם בישראל.


נקודת המפנה בקריירה של ג'יי וויוז הייתה דווקא כשמנהיגה, יונתן דגן, התעסק במוזיקה שאינה בתחום המחייה הרגיל של ההרכב, ובעיקר בעבודה שלו עם אברהם טל. ב2008, עפ התפרקות להקת "שוטי הנבואה" הקליט טל שיר סולו ראשון לפרויקט "עבודה עברית", את "אדם צובר זכרונות", במקור של דורית ראובני, הפך אברהם טל למשהו שונה לגמרי בהפקת ועיבוד יונתן דגן. בהמשך אותה שנה הוציא טל את אלבומו הראשון שכלל את השיר הזה וגם את "הזמן עושה את שלו" בו דגן ניגן בגיטרות. האלבום גם מוקסס באולפני ג'יי ויוז על ידי יונתן דגן. זה היה רק חימום לשיתוף הפעולה הבא בין השניים. ב2010 יצא לאור אלבומו השני של אברהם טל, "אורות", ובו דגן היה שותף מלא עם טל בעיבוד, ההפקה המוזיקלית והתכנותים באלבום. הוא גם הלחין שיר אחד ("אבא") והשתתף בהלחנת שיר נוסף ("לילות" ביחד עם עמית כרמלי) והוא גם ניגן בקלידים, גיטרות, בס וכלי הקשה. בנוסף לכך היה דגן אחראי על  הקלטות התקליט באולפנו הניו יורקי, כשטל עושה את זה באולפנו בפרדס חנה.  להיטי ענק כ"אורות", "מחוזקים לעולם" ו"לילות", בחירת "אורות" ל"שיר השנה" של "אקו"ם" ושל גלגלצ (שם זכה טל גם בתואר "זמר השנה") ומכירות של יותר מ40,000 עותקים בשוק התקליטים המתמוטט של 2010, הביאו את שמו של דגן למודעות קהל עצום שלא היה נחשף אליו בדרך אחרת. 

התחלת דרכו של יונתן היתה עשר שנים קודם לכן. ב2001 הוא הקים ביחד עם שי רביב את "VIOLET VISION", צמד אלקטרוני שהביא משב רוח מרענן  לתחום, לפחות בקנה מידה ישראלי. בהפקתו המוזיקלית של ארז אייזן מ"אינפקטד מאשרום" הוציא הצמד אלבום הבכורה FIRST SIGN OF COMMUNICATION ששילב דראם אנד בייס בג'אנגל בדרך שלא נשמעה כאן קודם לכן. הצמד, ששני חבריו היו בני פחות מעשרים, הוחתם על חוזה ארוך טווח בחברת התקליטים הישראלית המובילה בתחום האלקטרוניקה, BNE וזכה לתשומת לב נאה בארץ ובעולם, אך תוך כדי פעילותו, ועוד לפני שיצא אלבומה השני UNFOLD  הקים יונתן את J.viewz  כפרוייקט צדדי, מבלי להפסיק את פעילותו בצמד. וכך, ב2003, בעוד VV מוציאים סינגל מצויין YOUR VOICE שכולל את שירתם של נעה למברסקי וכפיר בסון (סולן "הגן האנוכי" לשעבר),  הופיע קטע ראשון של ג'יי וויוז באוסף צ'ילאאוט של חברת התקליטים הספרדית BLANCO Y NEGRO, שבו נכללו שמות גדולים כמו שייניד אוקונור, פול אוקנפולד, מאסיב אטאק ועוד.

השילוב באוסף הביא להתעניינות רבה מאמנים ולייבלים ברחבי העולם ולהוצאת אלבום הבכורה של ג'יי וויוז בשנת 2005 (בעוד האלבום הבא של ויולט ויז'ן יצא רק ב2008).
האלבום MUSIC BREAKS  קיבל סיוע משמעותי מ"אינפקטד מאשרום" שמיקססו את שיר הנושא ושילבו  אותו באלבומם I'm the Supervisor

סינגל מאלבום הבכורה,  YOUR COUNTRYזכה לתשומת לב נאה בעולם המוזיקה האלקטרונית וב2005 נבחר J.Viewz למקסס את השיר SEE LINE WOMAN  של נינה סימון לאלבום שכולו רמיקסים לשיריה והצמד החל גם להופיע כשעם דגן והזמרת נועה למברסקי מנגנים דויד עדה בקלידים, אוריה גזית חצוצרה ומאוחר יותר גם דני מקוב בתופים.
הלהקה שהציגה מגוון מוזיקלי רחב הופיעה במועדונים מצד אחד ובפסטיבלי מוזיקה שונים מצד שני, ביניהם בפסטיבל הג'אז באילת.
ב2008 הוציאו אי.פי (דיסקצר) ובו ששה קטעים מיוחדים תחת הכותרתTHE BESIDES EP. ביניהם הלהיט הכי מושמע שלהם, גרסת כיסוי לSMOOTH CRIMINAL של מייקל ג'קסון, רמיקס לשיר של זמרת הלדינו יסמין לוי, הקלטה בהופעה של UNDER THE SUN, חידוש ביחד נגן כלי ההקשה זוכה פרס הגארמי גלן וולז לשיר מאלבום הבכורה ועוד. בהופעות ההשקה של כלל ההרכב לצד החברים הקבועים, דגן, למברסקי וגזית, גם את יקיר בן טוב בקלידים, טל רונן ו/או משה אסרף בתופים. יוסי פיין, בבס, היה אורח הכבוד.
באותה שנה יצא גם HEAVEN UNDERGOUND, אלבומה השלישי של הלהקה, ששילב אלקטרוניקה כבדה ושירים. השתתפו בו אונילי, עמרי קליין ומישל אנדרסון ואחד הקטעים היותר מדליקים בו היה בישול ל COOK ME של "איזבו". זה היה כנראה סופה של הלהקה בגלגולה המוכר, שכן אחרי הוצאת האלבום עברו יונתן דגן ונועה למברסקי לניו יורק, שם הם מנגנים עם מוזיקאים מקומיים וחברים ישראלים. באתר הרשמי של "ויולט ויז'ן" לא מוזכר שמו של דגן כחבר עכשווי בהרכב. לעומת זאת הוא דווקא הולך ופורח כג'יי וויוז. בניו יורק הוא מפיק כל מיני מוזיקאים אחרים, ביניהם הוא אפילו השחיל רמיקס לאלבום החדש של מובי. הוא מצליח כיוצר מוזיקה לסרטים ופרסומות ומגיע גם לקהלים חדשים, למשל באחד המקומות הקדושים לג'אז, מועדון "בלו נוט" בניו יורק.

עכשיו משיק יונתן דגן אלבום חדש, RIVERS AND HOMES שכרגיל אצלו משלב נגינה חיה ואלקטרוניקה ממוחשבת ומארח מוזיקאים שונים, ביניהם ג'ושוע ג'יימס, קלי סקאר ועוד. החידוש העיקרי באלבום אינו במוזיקה אלא בדרך הפקתו. לאתר www.jviewz.com  שנפתח לפני כחודשיים הועלה שיר חדש בכל פעם שהעבודה עליו הסתיימה. לגולשים ניתנה אפשרות להזמין את האלבום כולו לפני שהוא מוכן ולנרשמים לאתר אפשרות להוריד את סינגלים חדשים וכן בונוסים כמו רימיקסים מיוחדים, גרסאות דמו ועוד. המנויים הישראלים אף יזכו להנחה מיוחדת ברכישת כרטיס להופעות הקרובות בישראל. בתחילת יוני, כשכל  שירי האלבום יעלו לאתר, יוכלו הגולשים לבחור בין גרסת סידי או גרסה דיגיטלית.



לקראת הוצאת האלבום מגיעים  J.viewz להופעות בישראל, שוב בהרכב שכולל את יונתן דגן, נועה למברסקי, אוריג'ה, יקיר בן-טוב וטל רונן. מופע טרום בכורה יתקיים במועדון זאפה בת"א הלילה (27.5) ואחריו יבואו מועדון "ביט" בחיפה (ב7.6) ומופע השקה חגיגי במועדון התיאטרון ביפו (8.6). זה הרגע שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה