יום שבת, 14 ביולי 2012

שי להב. פעמיים


איזה סיפור אופטימי. עשרים שנה אחרי שהוחתמו להוצאת אלבום כ"מופע הארנבות של דוקטור קספר" שי להב ואורן ברזילי לא רק ממשיכים לפעול ולהצליח כחברים בלהקה, אלא גם כיוצרים עצמאיים שיש להם הרבה מה לומר מחוץ  ללהקת האם. בשנתיים האחרונות הופנתה תשומת הלב התקשורתית בעיקר לאורן ברזילי, שהתאושש ממחלה קשה והוציא אלבום אישי מרגש בשם "שדים של עצב סופות של אושר" אותו ליווה בהופעות אינטימיות שהתחילו אצלו בביתו הפרטי ונדדו לבתים פרטיים נוספים. עכשיו, כשאורן ברזילי ממשיך בפעילותו וגם "הקספרים" לא מפסיקים את הקאמבק המצויין שלהם, מתפנה שי להב לעשות משהו משלו, ביחד עם העיתונאי והסופר שי להב, באלבום ומופע בשם "משחק באש", מה שהם קוראים "אופרת רוק זוגית".


אחרי חודש של הצגות הרצה בבאר שבע, (האופרה היא הפקה של תיאטרון הפרינג הבארשבעי) תתקיים ביום שני הקרוב, ב"צוותא" הבכורה החגיגית של האופרה, בבימוי יואב מיכאלי ובהשתתפות שי להב והשחקנים ניסו כאביה וצהלה מיכאלי והמוזיקאים יפעת נח להב (אשתו של שי להב הקספרי), אריאל פוליאקוב ויובי חייבי.
לשי להב הקספרי זהו עוד פרק במסע מוזיקלי מגוון ומרתק בו התחיל לפני הרבה שנים...עוד בשנות השמונים. יליד טבריה, 1968, היה שי להב בן ה20 יוצר, קלידן וזמר בלהקות אחדות (ביניהן "שדות זהב" שפעם השמעתי בגל"צ שיר שלה...) כשפגש בתל אביב של ראשית שנות ה-90 את הגיטריסט-זמר הצעיר ממנו אורן ברזילי. השניים הופיעו ביחד במופע קומי מוסיקלי בשם "מופע הארנבות של דוקטור קספר", שהפך אחר כך לשמה של להקתם. בין השנים 1992 ל-1996 הייתה "מופע הארנבות של דוקטור קספר" אחת הלהקות הבולטות בסצינת הרוק הצעיר של התקופה, ולהב היה אחד משני היוצרים העיקריים בשלושת אלבומי הלהקה ובהופעותיה.
בזמן שירותו בלהקה כתב להב גם לזמרים אחרים. ביניהם לשרון חזיז (את "קח אותי לשם", "נמרה" ו"בת הקוסם"), השתתף בהפקה המוסיקלית של אלבומה הרביעי של "איפה הילד" והיה המוסיקאי העיקרי מאחורי להקת "היי פייב" כמעבד, מפיק ומלחין רוב הלהיטים. ביניהם "יום מעונן" וגם חידוש ללהיט של הקספרים "אחלום לנצח". ב1998 מונה להב למנהל המחלקה העברית בחברת התקליטים "אן-אם-סי" ושימש בתפקיד עד שנת 2000.
ב2004 חזר להב לפעילות מוסיקלית כמפיק ללהקת "ליברה" של בת זוגו, וכשותף עם דן תורן בהרכב "אדוני הממון". ב2004 ושוב ב2005 התאחדה להקת "מופע הארנבות של דוקטור קספר" בהרכב חדש, ואף הוציאה אלבום בהופעה. ב2007 חזרה הלהקה לפעילות מלאה והוציאה מאז שני אלבומים חדשים שלא מביישים את נעוריהם, "סוף לא טוב" ו"בן חורג".
שי להב השני עסק באותן שנים ממש, לצד התמחותו ועבודתו כעורך דין פלילי (שנים אחדות בסנגוריה הציבורית בירושלים), במגוון תחומים אמנותיים.
הוא ערך וכתב כתבות עיתונאיות בנושאי מוסיקה (ב"כל הזמן" וב"מעריב"), הגיש תכניות רדיו (גל"צ, רדיו תל אביב ורשת ג), כתב תסריטים וערך תכניות טלוויזיה (ביניהן תכנית המוזיקה הישראלית "תוצרת הארץ" בערוץ הראשון) והוא גם מחזאי וסופר (בין ספריו "לך לעזה" ו"רשימת שידור" על "גלגלצ"). בנוסף לאלה שי להב השני גם כתב פזמונים אחדים, ביניהם למירי מסיקה ("חדשות טובות") וליאיא כהן אהרונוב ("גולם").
עכשיו, אחרי שנים של בלבול בין השניים (למה אף אחד מהם לא מוסיף איזה שם שני או תואר לשמו?) , הם לראשונה משתפים פעולה. הנושא שמאחד אותם הוא משבר גיל הארבעים שעבר עליהם לא מזמן...

שי להב קספר (מימין) ושי להב. צילום אורן זיו

2 תגובות:

  1. אכן מבלבל פעמיים שי !

    השבמחק
  2. אם מסתכלים טוב (וגם אם לא), הם די דומים. בטוח שהם לא בעצם "שני חלקים בתוך השלם"?

    השבמחק