יום שני, 3 בפברואר 2014

מקסימום






לפני חודשים אחדים, במופע השנתי לזכרו של רן ברון ז"ל (מוסיקאי וסטנדאפיסט מאד מוכשר שנרצח לפני עשור בפיגוע ב"מייקס פלייס") הופיעה, בין השאר, מארינה מקסימיליאן בלומין ושרה את "עמוק בטל", השיר של לאה גולדברג שהיא הלחינה. ביצוע נקי, מאופק אך מלא עוצמה... יפה עד אימה. לא נותרה עיין יבשה באולם... באמת... אני מצטמרר רק מהזכרון.
באותם ימים הגיעו לרדיו שני שירים חדשים שלה, באנגלית, TWO PIGS  ו.TANGO באוגוסט יצא האלבום המלא STEP INTO MY WORLD. ואני ממש התבאסתי. לא הייתי מוכן להקדיש למוסיקה שלה את הזמן הדרוש מתוך אכזבת אוהב.... מארינה היתה בשבילי אחת ההבטחות הגדולות המיוחדות במוסיקה הישראלית החדשה, והייתי שבוי בציפיות שלי עד כדי כך שבקושי הקשבתי לה. הנה עובדה, חלפו חמישה חודשים ורק עכשיו אני מוכן לומר בפה מלא: אלבום הבכורה של מארינה מקסימיליאן הוא אלבום מצויין! עשיר, מגוון ומעניין הרבה יותר ממה שנדמה בהאזנה שטחית. "המוצר" מארינה מקסימיליאן נראה סופר מקצועי, ברמת גימור חו"לית, מתחרה ראוי לכל אלבום פופ-אר-אן-בי מצליח בארה"ב. ההפקה שלו (עופר מאירי), ההופעה הבימתית שלה, הדמות התקשורתית, הכל נראה כל כך מלוטש ונוצץ עד שקשה לזכור שמאחורי ובתוך כל זה ישנה מוסיקאית מחוננת שיודעת לעשות מוסיקה מצויינת, ולהגיש אותה בדרך ייחודית ועצמאית. היא לא כמו אף אחת אחרת.

 
היא כתבה והלחינה את רוב שירי האלבום, שמונה באנגלית ואחד ברוסית. “הכנס לעולם שלי" הוא אלבום פנטסטי של אמנית אמיתית. כן, גם עכשיו אני עדיין מצפה לשמוע אותה בעברית, לא בגלל שאני נגד אמנים ישראלים באנגלית, נהפוך הוא, אלא מפני שבעולם הגדול יש הרבה זמרות גדולות ששרות באנגלית ורק מעט שעושות את זה בעברית כמוה.
כי היא באמת משהו יוצא דופן. פצצת כשרון ייחודית מהסוג הנדיר שמתגלה פעם בהמון זמן. מוזיקאית מגוונת ומפתיעה וזמרת גדולה בעלת נוכחות כובשת בטירוף. היא לא מוכנה להיות מקוטלגת לשום סגנון, משלבת המון השפעות ומתחומי מוסיקה שונים לאמירה אישית ועצמאית. פרפורמרית מרגשת: כשהיא על הבמה, עם כל המוזיקליות והאנרגיה וההומור... אי אפשר לעמוד בפניה. אני גיליתי את קסמה לאו דווקא בחשיפה הגדולה של "כוכב נולד" אלא מכיוונים קצת שונים. בשנת 2008, במופע השנתי לזכרו של מאיר אריאל ז"ל בקיסריה שרה גרסאות מטורפול"טרמינל" ול"אולבבו", שנה לאחר מכן שרה עם יהודה עדר גרסה עדינה ל"שדות גולדברג", אחר כך בפסטיבל  אלטרנטיב בחולון "כאן" ובמרכז עינב בתל אביב, במופע ההצדעה לג'וזי כץ. היא תמיד מיוחדת, שונה, נועזת, לא הולכת בתלם, לא עושה חשבון לאף אחד, לא בעיבודים המוסיקליים, לא בדרך בה היא מציגה את עצמה,  רוח חופשית ועצמאית באמת.


 תראו את מגוון הפעילויות המוסיקליות (שלא לדבר על הדוגמנות והמשחק והטלויזיה) בשש השנים מאז התגלתה ב"כוכב נולד" (שם הגיעה למקום השני, אחרי בועז מעודה), היא הקליטה שירים לקמפיין חברת בזק ("או שאתה שר או שלוקחים אותך מפה", "היום", "משהו חדש מתחיל" ו"חשמל זורם בכפות ידיך"), הקליטה לתכנית הבישול שלה עם חיים כהן את "מונו" של שלומי סרנגה, יצאה למופע בכורה בשם "התבוננות", בהפקת  מוסיקלית של הג'אזיסט אבי לייבוביץ', הוציאה לרדיו את השיר "סוף סוף", עם בועז מעודה הקליטה את "מי היה מאמין", שכתבה והלחינה קרן פלס, יצאה במופע אבנגרדי בשם "אקספרימנטל" (לו הקליטה שיר מקורי בשם "MAURIN" שהתגלגל גם לאלבום החדש), ב"פסטיבל הילדים" הלחינה מחדש  את השיר "כובע קסמים", שללאב גולדברג, בתוכנית הטלוויזיה "רד באנד" (שרה "כבוד" של ארתה פרנקלין, "אהבה מטורפת" של ואן מוריסון ועוד), שרה בדואט עם פורטיס, שרה גם באלבום של אסף אבידן ו"המוג'וז", הופיעה עם שלמה גרוניך, גיל שוחט, שלומי שבן, הקליטה שני שירים לאלבום בכורה בעברית בהפקת תמיר מוסקט, הקליטה לאלבום הבכורה של LAYERS ורק לא מזמן השתתפה בקליפ היסטרי של "לא כוחות" (גלעד כהנא ותמיר מוסקט) לשיר "נדל"ן" (ראו ביו טיוב הסמוך למקום מגוריכם)  … וזה רק חלק קטן מהרשימה והיא רק בת 26...  ממש בתחילת הדרך. היא עוד תהיה ע-נ-ק-י-ת. בעצם היא כבר.
בימים אלה היא בסיבוב הופעות השקת האלבום, ולא שוכחת גם את ההיסטוריה שלה. ביחד איתה חברי להקת LAYERS הגיטריסט יונתן אלבלק, הבסיסט גלעד אברו והמתופף אביב כהן. חווייה נדירה.
הופעות קרובות: 4.2 זאפה ירושלים. 7.2 קיבוץ בית קשת. 16.2 זאפה הרצליה. 1.3 בארבי ת"א
הנה היא באולפן גל"צ:  

אסף סיטון ובר דותן: סאונד

מרינה מקסימליאן בשירה, דניאל שוהם בגיטרה,
יוני כהן בבס, אביב כהן בתופים ומחשב

HURRICANE
TANGO
TWO PIGS
RUSSIAN CANNON
I TRUST THIS MAN

4 תגובות:

  1. הערה קטנה: צריך לומר היכנס, לא כנס.

    השבמחק
  2. וואו.. מהצליל הראשון - עפים איתך.. מדהימה!!!

    השבמחק
  3. ייתכן והיא זמרת טובה כפי שמהללים ומשבחים אותה, רק חבל שהיא משתמטת שלא תרמה את חלקה לחברה

    השבמחק