יום שני, 8 בספטמבר 2014

ההזדמנות שלך לתמוך בתושבי הדרום!



צילומים: אוהד פרץ


שיר אחרי מלחמה (הוא תמיד מזכיר לי תקווה)

כבר די הרבה זמן שאני מאמין שאחד מתפקידינו, כעיתונאי תרבות ומוסיקה הוא לא רק לכתוב על זמרים ויוצרים שכבר הפכו כוכבים מפורסמים, אלא דווקא להפנות תשומת לב ליצירה שנמצאת בשוליים, מחוץ לזרקורים. זה נכון תמיד, ועכשיו על אחת כמה וכמה. במיוחד אם מדובר על כאלה שנמצאים לא במרכז גם מבחינה פיזית. להם, עקרונית, תמיד יותר קשה להגיע להכרה ארצית, והם, ובראש ובראשונה אלה שנמצאים ממש באיזורי מלחמה, זקוקים לכל תמיכה ועידוד אפשריים. חשוב להדגיש: צריך להקשיב להם לא מתוך רחמים או נדבה, אלא בגלל שהם, לפחות חלקם, עושים דברים ממש טובים, אך בלי מאמץ מיוחד מצד התקשורת אין להם סיכוי להיחשף.


על הסצנה המוסיקלית הפורחת בנגב, במרחבים שבין באר שבע לשדרות, כתבתי כאן כבר לא פעם בעבר. השבוע שמחתי לגלות יוזמה חדשה של צעירים משדרות, שלא רק מדברים אלא עושים. גם אמירה חברתית, גם אמירה אמנותית... זה התחיל כשקיבלתי מייל מזמרת-יוצרת צעירה שאני מאד אוהב, תמר קפסוטו שמה והכי טוב להביא אותו כלשונו:

בחודשי הקיץ, כדי לא להשתגע הגיתי פרויקט חשוב והתחלתי להניע אותו מטעם "קואופרטיב התרבות" אשר אני שותפה לו בעיר מגוריי, שדרות. לפרויקט קוראים "הקול מהכל"... אחד ממפיקי הפרויקט הזה הוא אוהד פרץ (הבן של עמיר פרץ), אז עד כה הכתבים והמראיינים רצו לדבר בעיקר איתו ולשמוע דברים מאד מסוימים במעט מאד זמן אוויר...  אבל זהו פרויקט של יצירה שיתופית, ארוך טווח ובינלאומי, שמטרתו ליצור רשת של תמיכה הדדית בין יוצרים וקהלים מכל הארץ  לבין יוצרים ותושבים החיים באזורי מלחמה.
הצעד הראשון שלנו הוא הוצאת אלבום תוצרת שדרות ועוטף עזה, שיבוסס על חומרים שכותבים לא רק יוצרים מוצהרים, אלא גם תושבים מין השורה....
לשם כך פנינו לעזרת הציבור בהדסטארט אשר עומד להסתיים תוך 14 יום. 

כנסו להדסטארט וחפשו "הכל מהקול תוצרת שדרות".



עברתי מיד ללינק המצורף, וקראתי את האני מאמין של החברים:

אנחנו קבוצה של מוזיקאים משדרות, ואנחנו מתכוונים לייצר אלבום, שיביא לתשומת לבו של עם ישראל את הקול שלנו, הקול של השכנים ברחוב שלנו, הקול של קולגות שלנו בעבודה, הקולות של הילדים הגדלים בעירנו וקולות רבים נוספים, אשר ללא כלי ביטוי יצירתיים, כמו אלו העומדים לרשותנו, מתקשים לבוא לידי ביטוי ולחולל שינוי אמיתי במציאות בה אנחנו חיים.

העיר שדרות נוטה להופיע בכותרות בעתות מלחמה ולכן היא מטווחת אליכם, הציבור הרחב, בעיקר כעיר מוכת טראומה ומצוקה. לצערינו הרב, כלי התקשורת אינם נותנים ביטוי הולם לשלל היצירתיות השוכנת בקרבנו ולכן אינכם מודעים כלל וכלל לתהליכים מחוללי השינוי שאנחנו, הקרובים לקו האש, מניעים באדיקות בשיגרת חיינו, מתוך רצון עמוק שבהכרח מחובר לצרכים שלנו, כתושבים החיים בעיר כמו שדרות. ולכן, אנו אוספים טקסטים שנכתבו בתקופה האקטואלית ע"י תושבים מין השורה, בעלי עסקים ופעילים חברתיים בשדרות. הטקסטים הללו יולחנו, יעברו הפקה יצירתית מלאה, ויצאו לאור כאלבום מוסיקלי שיגיע אליכם באהבה.
לסיכום, אנחנו קבוצה מגובשת של מוזיקאים משדרות, ואנחנו מרגישים צורך עז לצייר לכם תמונה קצת אחרת לגבי מהי שדרות ואיך אנחנו מרגישים, במיוחד עכשיו, בזמן של "מבצע" צבאי. יש לנו הרבה מאד מה לספר לכם, עכשיו ובכלל, ומטרתו של הפרויקט שלנו היא לנתב את כוחות היצירה שברשותנו כדי לספר לכם את הסיפור שלנו.

מוזיקאים ויוצרים אשר כבר שותפים באלבום העתידי: אוהד פרץ, תמר קפסוטו, נועם שלמה, נתי אוחנה, צפריר ייפרח, אורן פוריה, ניצן בר קמהסיוון עמרן, שביט נוי, סליאור בהרוזי, רן אביטן ועוד רבים המצטרפים, אני מקווה, ממש בשניות אלה. את רוב השמות אתם כנראה עדיין לא מכירים, אבל זה בדיוק העניין, לתת צ'אנס לכישרונות חדשים. לפחות עכשיו.


בונוס מיוחד למי שקורא עד הסוף...
תמר קספוטו ורוני וגנר בהופעה בגלצ ב2011

תגובה 1:

  1. יואב, תודה רבה. צוות "תרבוש" ומפיקי "הקול מהכל". כבר היו מכירות היום, אז באמת תודה, וכולם מוזמנים לתרום כמה שקלים, כישרון, או אפילו קשרים למשרדים גדולים שיכולים להתעניין לקנות מתנה לכל מי שעובד שם ויש לו קצת עניין בשיפוץ רוחני של החברה או פשוט בדיסק מהמם המתחיל להיווצר פה, תלוי מה בא לכם. יאללה, שלום. כלומר, להתראות.

    השבמחק