יום ראשון, 25 בינואר 2015

אלפנט בלב



עמיר לב חוזר לתחילת הדרך

עמיר לב החל לכתוב שירים בגיל 18, אך רק עשר שנים לאחר מכן, בשנת 1991, יצא אלבומו הראשון "רוצה לראות אתכם במקומי". את האלבום הפיק לואי להב, כוכב ההפקות של התקופה, ומשה לוי השתתף בעיבודים ונגינה. לנגני האלבום מקרא עמיר "חברים": דוד לוי "גיגה" בבס, ערן פורת בתופים וערן טביב בגיטרה. בקולות הרקע השתתפו שתי זמרות חדשות, דנה ברגר ואתי אנקרי. כל השותפים הטובים האלה לא עזרו להצלחת האלבום שיצא ב"אן אמ סי" ונכשל כישלון מסחרי מוחלט. 



בתקופה שאחרי הוצאת האלבום החל לב לעבוד עם יוסי אלפנט, מ"הפליטים" של אהוד בנאי, ומפיק "החברים של נטשה". השניים הקליטו שני שירים ביחד (ומסרו לי קסטה להאזנה) אך מותו הפתאומי של אלפנט (בספטמבר 1991) גרם ללב לעכב את סיום הקלטת האלבום כמעט ארבע שנים. כשיצא האלבום הייתה השפעתו של אלפנט בו גדולה, בעיקר בתחום הגיטרות, אך לב, שהלך דרך ארוכה באותה תקופה (כולל להיט עם שלמה ארצי, דואט עם דנה ברגר ועוד) שכח כנראה את הסקיצות שהקליטו.


ב1995 יצא האלבום "עמיר לב"  שנחשב בעיני רבים (כולל לב עצמו) לאלבומו הראשון באמת. בהפקתו המוסיקלית של עודד פרח ועם צוות נגנים מעולה, מוטי ביקובסקי בגיטרה, עודד שכטר בבס ורועי שקד בתופים, הקליט לב שירים שכתב והלחין בגרסאות מלאות עוצמה ועמוסות בגיטרות נפלאות, ביניהם "שש שעות שינה",  "אהובתי", "אריה ורותי", "חבק אותי", "מספרת לי הכל", "קסם" ועוד. 

עכשיו, 20 שנה ועוד ששה אלבומים אחרי, חוזר עמיר לב לאלבום ההוא  
ומקליט מחדש את אחד משירי האלבום, "איזה חיים" עם  תומר ישעיהו (ISAIAH) שנותן לשיר טעם מזרחי.
בהופעה חגיגית עם יונתן לויטל בבס, נווה קורן בתופים ורם אוריון בגיטרה. 
 וגם אורחים מיוחדים (אביתר בנאי למשל) במועדון "בארבי" בתל אביב, ב28.1.2015 


והנה שני השירים הנדירים שהוקלטו ב1991 עם יוסי אלפנט
דבר אלי ישר 


יש מגיפה
=

תגובה 1:

  1. תודה!!!! איזה כיף לשמוע את הגיטרה האלפנטית הזו שוב :-)

    השבמחק