יום שישי, 23 ביולי 2010

קאקי קינג ותמר אייזנמן


קאקי קינג ותמר אייזנמן: צעירות, לבנות, מוכשרות

היום (ממש הערב) מופיעה בארץ הגיטריסטית-מלחינה-כותבת-זמרת (ולא במקרה לפי הסדר הזה) קאקי קינג. היא אמריקנית, ילידת אטלנטה ג'ורג'יה, בת 31, ששמה האמיתי הוא קתרין אליזבט קינג... תודו ש"קאקי" מושך הרבה יותר תשומת לב, לפחות בישראל, וזו אגב הפעם האחרונה שאנחנו מתייחסים לנושא השם, למרות הפיתוי למשחקי מילים.
בעשר שנות הקריירה שלה הפכה קאקי קינג לאחת השמות החזקים ביותר במוסיקה האמריקנית החדשה שאינה פופ / היפ הופ. תיוקה תחת הכותרת "אינדי" עלול להטעות כיוון שהיצירה שלה מאד, לפחות באלבומיה האחרונים, מלודית ונעימה, היא שרה שירים יפים ולא "קשים לעיכול" והיא בעיקר גיטריסטית מחוננת שזוכה במחמאות ופירגונים בתקשורת האמריקנית. כשניגנה בתכניות האירוח של דייויד לטרמן וקונאן אובריאן ריתקה מיליוני צופים וזכתה בביקורות מדהימות, "הפו פייטרז" הזמינו אותה להשתתף בהקלטת אלבום שלהם ולהתארח בסיבוב ההופעות המצליח שליווה את הוצאתו, סולן הלהקה, דייב גרוהל "נירוואנה" אמר עליה: "יש נגני גיטרה טובים, ויש נגני גיטרה ממש טובים. ואז יש את קאקי קינג". יצרנית הגיטרות "אוביישן" הוציאה דגם גיטרה אקוסטית על שמה. שירים שלה נכללו בפסקולי סרטים שונים, ביניהם בסרט INTO THE WILDשהביא לה מועמדות לפרס "גלובוס הזהב". מגזין "הרולינג סטון" קרא לה "אלילת גיטרה" וכלל אותה ברשימת 100 הגיטריסטים הטובים בעולם... והיא רק התחילה.

בתחילת דרכה היא הייתה קצת יותר ניסיונית, אלבומיה הראשונים (היא התחילה ב2003), היו אקוסטיים אינסטרומנטליים, אך מאז היא משלבת בקטעי הנגינה לא מעט שירים מתוקים ומוכיחה שיש לה מה לומר גם במילים. אחד הקטעים האינסטרומנטליים באלבומה הרביעי "DREAMING OF REVENGE" נושא כותרת מקסימה שמתמצתת יפה את הרעיון:
CAN ANYONE WHO HAS HEARD THIS MUSIC REALLY BE A BAD PERSON?
האם מישהו ששמע את המוסיקה הזו יכול באמת להיות אדם רע?

קאקי קינג מגיעה אלינו במסגרת סיבוב הופעות לקידום אלבומה JUNIOR שיצא באפריל השנה. זהו אמנם כבר אלבומה החמישי, אך נדמה שישנה כאן הזדמנות לפגוש במוסיקאית שעומדת על סף הפריצה הגדולה שלה. תכף זה עומד לקרות לה... ושנייה לפני היא אצלנו עם אלילת גיטרה משלנו, תמר אייזנמן, אותה פגשה לפני כשלושה חודשים, כשהזמינה (קאקי את תמר) להופעה משותפת בגרמניה. ב"בארבי" צפויות השתיים לשיר ממיטב הקטעים שלהן וגם לשתף פעולה בביצועים מיוחדים וחד פעמיים.


מה שמזכיר לנו את היוצרת הישראלית במפגש הזה, תמר אייזנמן, שממשיכה גם עכשיו, כמעט שנה אחרי הוצאת אלבומה השניים-וחצי (אם סופרים את האי.פי הראשון) GYMNASYM להיות אחד הכוחות החדשים המרעננים והמדליקים במוסיקה הישראלית. מבלי שהתכוונה לכך, היא מייצגת כל מיני תופעות אופייניות לרוק הישראלי של השנה: היא עושה את זה באנגלית, היא אשה שעושה רוק'נרול חזק ואמיתי, היא חיית במה מדהימה, היא מתפרנסת מנגינה במקומות אחרים והיא... וזה מה שחשוב באמת, הגיעה עם האלבום GYMNASIUM מהשוליים אל מרכז הבמה. היא אמנם לא כוכבת מוסיקה ימתיכונית שסוגרת קיסריות, אבל ההחתמה שלה בחברת תקליטים גדולה (NMC) ולא מעט להיטים גדולים ברדיו (כולל גלגלצ) כמו "HIT ME" ו"SUN" חשפו אותה לקהל הישראלי. מגיע לה.

ירושלמית במקור, ילידת 1980, פעילה כמו קאקי קינג כבר עשר שנים. ב2001 השתתפה תמר בהפקת אלבום (וניגנה בהופעות) של הדרה לוין ארדי ומאז התארחה כזמרת ו/או גיטריסטית בלא מעט הקלטות והופעות, ביניהן בלהקת התכנית "הלילה עם ליאור שליין"
בערוץ 10, בהקלטות וההופעות של דני סנדרסון, עם להקת "ג'ינה סנאפ", רונית רולנד, שאנן סטריט, עידו מוסרי, תמר גלעדי, "האורקסטרה" של אבי לייבוביץ', אסף אבידן ועוד. במקביל פיתחה את הקריירה העצמאית שלה. ב2003 היא הוציאה איפי עם 5 שירים שנמכר במחיר זהה לאורכו: 14 דקות ב14 שקלים. שנתיים לאחר מכן יצא אלבום הבכורה שלה: "5FEET4" בהפקת אמיר בן עמי מ"הדג נחש" וב2008 GYMNASIUM . במשך כל הזמן הזה הופיעה תמר בעשרות הופעות בארץ ובעולם ואספה קהל. אי אפשר שלא להתאהב בה. כותבת שירים מיוחדים, זמרת נהדרת, גיטריסטית רוק מצויינת שכמעט לא רואים / שומעים במחוזותינו, והיא גם יפה ויודעת איך להופיע על הבמה... פצצת אנרגיה מרעננת... בשירים שלה יש לא מעט עצב וכאב ונגיעות בלוז, אך היא יודעת ליצור אווירה אופטימית. היא עוד תהיה ענקית.

והנה הזדמנות לשמוע את תמר אייזנמן בקטעים מהופעתה...

ב12.8.2009 הופיעה תמר אייזנמן עם להקת בתכניתי "האיש הקטן מהרדיו"

ברדיו תל אביב. ההופעה שודרה ממועדון "שבלול גאז".

תמר אייזנמן בגיטרה ושירה, מיקי ורשאי בבס , אביב כהן השני בתופים וקולות,
גל דהן בסקסופון ומעין מילוא בטרמובון.

השירים בתכנית היו:

SUN

GIVE ME A SIGN

HIGH NOW

IT TOOK ME LONG

SO EASY

HIT ME

חלק א

חלק ב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה