יום שלישי, 15 ביולי 2014

באר שבע בתל אביב





אמני באר שבע במרכז ענב

כבר כמה שנים שאני מאמין שבמוסיקה הישראלית "מדרום תפתח הטובה" (כשמה של תכנית "להקת פיקוד דרום" מראשית שנות השבעים). לא שהמקום ממנו מגיע האמן ממש  משנה מבחינה מוסיקלית (האם תשמעו "השפעות בארשבעיות" אצל יהודית רביץ מאיר בנאי או אביתר בנאי?), אבל נדמה לי שכאשר קיימת במקום מסויים תחושה של סצנה חזקה, היצירה האינדיוודואלית מקבלת משנה תוקף, והפעילות המשותפת יוצרת גל  שאי אפשר להתעלם ממנו.

במרחבים שבין שדרות לבאר שבע ישנה בשנים האחרונות הפריחה נהדרת של יצירה, אל הוותיקים כמו יוסף מוסטאקי, "שפתיים", חיים אוליאל,  "טיפקס" "כנסיית השכל" , "טאנארא", מיכה ביטון ודוד פרץ הצטרפו בשנים האחרונות נדב אזולאי וגיל נמט, יוחנן קרסל, נועם שלמה, רונן גרין, יולנטה, נועם ואזאנה, "מריונטה סול", "צנזורה", אביעד הנדל, "המוסד","SIDE", "פינקי", "מונסון", "סיפולוקס", "סמטת פחם", אביב נוימן, תומר פישר וגם כאלה שהעתיקו את ביתם לדרום כמו איתי פרל. אלה רק חלק מרשימה ארוכה של עשרות זמרים, זמרות ולהקות שעושים מוסיקה מקורית, מקליטים בשלושה אולפני הקלטה מאד פעילים, וגם מופיעים במקומות חדשים שצומחים בנגב. בשנה האחרונה פועל אתר אינטרנט בשם COMBOMUSIC שמעודד אמנים מהדרום, קרן מיראז' ובית ספר רימון פעילים מאד בשטח... זאת ועוד, לא מעט אמנים מהמרכז מגלים את הנוחות והרגיעה היחסית של העבודה בדרום ומגיעים להקליט שם, באולפנים של דוד פרץ או נדב אזולאי וגיל נמט. 

הרבה מאד השתנה מאז שקובי אוז וחבריו ל"טיפקס" או חברי "כנסיית השכל" הבינו שכדי להצליח עליהם לעבור משדרות לתל אביב. אז אמנם גם היום עדיין כדי להצליח מסחרית צריך להגיע למרכז הארץ, אך בימינו זה הרבה יותר קל ואפשרי, ולא רק אינטרנטית. הנסיעה לבאר שבע לוקחת שעה וקצת (לפעמים להגיע מדרום תל אביב לרמת השרון לוקח יותר זמן)  ובכל זאת עדיין מנטלית זה נראה נורא רחוק... אז הנה עוד הזדמנות להפנות תשומת לב לפריחה בנגב... בין אירועי "לילה לבן" בחמישי הקרוב נשדר בגלי צה"ל את תכניתי "מוסיקה היום" ממרכז ענב בתל אביב, עם דגש על אמנים מבאר שבע: דויד פרץ הוותיק, להקת "מריונטה סול" וחברת הלהקה טל פוגל שהוציאה באחרונה אלבום סולו, להקת "פינקי" שמסיימת בימים אלה אלבום שלישי, וזמרת צעירה בשם טל אורן שהוציאה אלבום בכורה בהפקת נדב אזולאי וגיל נמט.



מוסיקה היום 26.6.14 עם אמני באר שבע בשידור ממרכז ענב
סאונד: דני אור, אסף סיטון, יוראי פיקר ושוקי סוררו
הפקה: נעם ברדין, דניאל ביינסיין, גאיה עופר
הפקת יום שידור: צורי רוקח, רותם בן חמו וענבל גזית
צילום: יעל אלין קוטנר


דויד פרץ בגיטרה, לופר, מפוחית ושירה

ערים וזיכרון
יפה כמו השקט
מוזיקאי בדרכים


דויד פרץ
דויד פרץ סולו


מריונטה סול
אמיר גרומן בשירה וגיטרה, עידו קרוב בגיטרה וקולות,
טל פוגל בבס וקולות, נדב גורלי בתופים
הכל היה
ארבע רוחות
עשור
לאן הוא הולך עם הלטאה שלו

מריוטה סול




טל פוגל בשירה וגיטרה, אמיר גרומן  בבס וסינטיסייזר, נדב גורלי בתופים
עמוק בתוך האדמה
מטבע שטרם הוטל
רצח אופי
ערימות של חלומות
כדור פורח

טל פוגל
 טל פוגל בהופעה


טל לייבל מ"פינקי" בשירה וגיטרה
עכשיו כשזה קרה
את
לתת לך אויר
 
טל לייבל מ"פינקי"

 טל לייבל סולו


טל אורן בשירה גיטרה ואפקטים
האם אתה עדיין חפץ
ברח
מסוכן
 

טל אורן
 טל אורן סולו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה