יום שבת, 24 במרץ 2012

גבע אלון


צילום: דור מלכה

גבע אינטרנשיונל

איכשהו העיסוק באלבום חדש של יוצר ישראלי באנגלית איכשהו נגרר תמיד לדיון באותנטיות של שירים באנגלית של מוסיקאים ישראלים ו/או בשאלה מה יש להם לחפש שם? מי בכלל ישים לב אליהם? האמת היא שכבר נמאס לחזור אל השאלות האלה ופשוט כדאי לשמוע את המוסיקה. 
הנה למשל האלבום חדש של גבע אלון, IN THE MORNING LIGHT. נתחיל בשורה התחתונה: הוא נורא יפה. שירים טובים, נגינה משובחת וגבע אלון עצמו בשירה וגיטרה, ממשיך ללכת בדרכו בלי רגשי נחיתות ובלי ניסיון להסביר למה ומדוע.

עטיפת האלבום החדש
יש לו על מה להתבסס. זה כבר האלבום הרביעי שלו, הוא הוקלט בספרד תוך שבוע של ג'אם מהיר בהשתתפות נגנים אמריקנים מאד מפורסמים החוגי האלטרנטיב האמריקני, ובראשות מפיק מוסיקה האמריקני הבכיר, טום מונהם (שעבד עם גבע גם באלבומו הקודם). הוא מופיע כבר המון שנים בחו"ל, מפורגן על ידי מוסיקאים בכל העולם, תקליטיו מופצים על ידי חברת תקליטים בינלאומית (ADA , חברת בת של אחת מחברות התקליטים הגדולות בעולם "וורנר ברדרס") לצד אמנים כמו "פיקסיז", "ארקייד פייר", "פליט פוקסס", "בל אנד סבסטיאן", "אינטרפול" ועוד רבים... ובכל זאת הוא לגמרי ישראלי. ולא בגלל המבטא שלו באנגלית. המבטא הוא מושלם ולא מסגיר את מוצאו, אלא בגלל שלהיות ישראלי בימינו זה גם להיות קיבוצניק לשעבר וגם לחיות רוב השנה בחו"ל, זה גם לנגן גיטרה ניל יאנגית ולשיר באנגלית, וגם להופיע, בספרד ובישראל, עם זמר וגיטריסט ספרדי בשם דפרדו, וגם להשתתף בשיר של עלמה זהר וגם להופיע עם עמיר לב, להיות מושמע ברדיו קולג'ים בארה"ב וגם להצליח מאד בגלגלצ. האהבה שלו למוסיקה, הכישרון שלו, וההתמדה בכיוון שהוא בחר ללכת בו הופכים אותו לבינלאומי וגם משאירים אותו ישראלי. ישראלי חדש.

צילום: קארין רות אלון
גבע אלון, יליד מאי 1979, הוא קיבוצניק ממעברות שעושה מוסיקה מגיל 12, זמר וגיטריסט שתמיד כתב ושר באנגלית. לפני שתים עשרה שנים הוא שהה חצי שנה בסן פרנסיסקו וכשחזר הקים את להקת "פליינג בייבי" עם המתופף רשף שחר, נגן הבס והזמר גדי אלטמן (כן כן ההוא מ"דה וויס") ונגן הבס והקלידים שחם אוחנה.
בשנת 2000 הקליטה הלהקה אלבום אחד שנגנז ואלבום שני, INNER WORLD שהביא אותם (כשלישיה עם פרישתו של אוחנה) לשנתיים של טירונות בת 200 הופעות בארה"ב. ב2003 יצא האלבום גם בארץ והלהקה הפכה אחד הבולטות בסצנת האינדי המקומית. ב2005 יצא אלבומה השלישי PAIN TO GIVE שהיה הדבר הכי דומה לניל יאנג (בצד המכוסח שלו) שיצא בארץ. בסוף ימי "פליינג בייבי" הצטרף גבע אלון גם ללהקה של שי נובלמן, והיה שותף מרכזי כגיטריסט וזמר באלבומו BEAUTIFUL LIFE. 
במקביל החל גבע מופיע גם כסולן, בעיקר בהופעות אקוסטיות שהבליטו את הצד הפולקי-קאנטרי ביצירה שלו. בשנת 2006 יצא אלבום הבכורה שלו  DAYS OF HUNGER  והוא ניגן גם בהקלטות והופעות עם ארקדי דוכין, עמיר לב, גלעד כהנא, בועז בנאי, ערן צור, שי נובלמן ועוד.
בשנת 2007 יצא אלבומו השני, THE WALL OF SOUND  ובו לצד שירים מקוריים גרסה לשיר MODERN LOVE של דיוויד בואי שהפכה להיט ושימשה כפרומו של HOT. אחרי הוצאת האלבום  יצא גבע לסיבוב סולו בארה"ב והופיע מעל 100 הופעות ברחבי היבשת, כשהשיא היה הופעה בפני קהל של אלפים במועדון "פילמור" כמופע פותח לפול וולר ("ג'אם", "סטייל קאונסיל").
ב2009 יצא אלבומו  GET CLOSER, בהפקת המפיק האמריקני טום מונהן ועם להקת TREE הישראלית (שאת אלבום הבכורה המצויין שלה גבע הפיק). האלבום ששילב פולק רך וגיטרות כסאח זכה בתשומת לב גדולה מבעבר, בעיקר בגלל שני שירים שנכללו בו והפכו להיטי גלגלצ: THE WIND WHISPERS וI CAN SEE THE STARS.
עכשיו הוא ממשיך להעמיק לתוך חקר המקורות האמריקנים של המוסיקה שלו וגם במקביל ממשיך ליצר שירים בעלי פוטנציאל להפוך ללהיטי הרדיו כמו THE GREAT ENLIGHTENMENT, I SEE THE LOVE  ועוד רבים. למרות הנגנים "החדשים" וההקלטה בספרד, גבע ממשיך באותו קו מוכר המשלב שירה רכה, צליל אקוסטי מחד וגיטרות מלאות עוצמה מאידך. זה נורא יפה.
בשבוע שעבר, כשהופיע בתכניתי "מוזיקה היום" בגלי צה"ל, שמחתי לשמוע שעם הנגנים הישראלים שמופיעים איתו (יפתח שחף בגיטרה וקולות, צוק דבוסק בבס וקולות, איסר טננבאום בתופים וקולות) זה נשמע לא פחות טוב. גבע אלון הוא מוסיקאי שכדאי מאד לשמוע בהופעה.
הזדמנות קרובה לכך תהיה ב29 לחודש זה, במועדון "בארבי" בתל אביב. להשקת האלבום מארח גבע את מאיה איזקוביץ ומאור כהן.

גבע אלון הלהקה הופיעו ב"מוזיקה היום" ב18.3.2012

דני אור ומני ציפל: סאונד
יעל אלין קוטנר: צילום

גבע אלון בשירה וגיטרות, יפתח שחף בגיטרה וקולות,
צוק דבוסק בבס וקולות, איסר טננבאום בתופים וקולות
I WONDER IF SHE'S FINE
THE GREAT ENLIGHTENMENT
THE WIND WHISPERS
CAROLINA
SHE'S CALLS MY NAME
ROCK ALL NIGHT



צוק דבוסק

יפתח שחף
איסר טננבאום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה