יום שבת, 3 באפריל 2010

דניאלה ספקטור חיה



לפעמים מספיק שיר אחד כדי להתאהב. לדניאלה ספקטור זה קרה בזכות "הכוכב הזה מת", אחד מלהיטי החורף הכי מחממים של הזמן האחרון, שיר קסום וחלומי שצובט בלב כמו אהבה ישנה...
הכוכב הזה מת, אבל רואים אותו כאן
הוא כבר לא באמת, אבל האור שלו לא נעלם
הוא בדרך אליי, רק לוקח לו זמן
השיר הזה אינו בודד. לדניאלה ספקטור יש אלבום שלם שחודר אליך, סליחה על הקלישאה, כמו מים שקטים. בעדינות ועם קול מלא עצב היא מציירת בצבעי מים רכים ציורים מוסיקליים מקסימים. בין ההשפעות עליה היא מציינת את זמר הפולק סופיאן סטיבנס, את סולן "רדיו הד" תום יורק וגם את ברייט אייז, סיגור רוס, אביתר בנאי והשירים של לאה גולדברג... וזה מה שמיוחד באלבום הזה, השילוב בין טכסטים מקוריים, מעט הזויים ודמיוניים אך כתובים בעברית ומנגינות שנשמעות לא מכאן אלא מארה"ב ועד יפן, מרוסיה ועד בריטניה. עם קבוצה מוסיקאים מעולים, חלקם גם שותף בעיבודים, יצרה ספקטור את אחת ההפתעות המרעננות של השנה.


היא נראית כאילו הגיעה משום מקום אבל למעשה, בגיל 28, היא הספיקה לא מעט.
דניאלה פפיש למדה בגיל צעיר לנגן בגיטרה ופסנתר וגיטרה אך רק בגיל 21, לאחר שירותה הצבאי וחזרה משהות ארוכה בחו"ל, החלה המוסיקה להיות העניין המרכזי בחייה והיא החלה להופיע עם שירים שכתבה. בחלק מההופעות לבדה עם פסנתר או גיטרה, באחרות, כמו למשל ב"פריצת דיסק: בתיאטרון תמונע בינואר 2005, עם הרכב "אלקטרו אקוסטי" כהגדרתה שבו שרה בליווי בן ספקטור בסינטיסייזר וסמפלר, רועי קרפמן בקלידים ואקורדיאון, דן קרפמן בבס וקולות, אורי אבני בגיטרה ואסף דגן בתופים. החברים האלה ממשיכים ללוות את דרכה עד היום והם גם הקליטו ביחד EP ובו ששה שירים שכתבה (שניים מהם, "על הים" ו"גני גנים" הגיעו בסופו של דבר לאלבום).
לצד פעילותה עם שיריה דניאלה גם שרה וניגנה בהרכב בשם TWO DROPS עם בן ספקטור בקלידים ושירלי קונס בשירה. ההרכב שר בעיקר שירים באנגלית שכתב בן ספקטור. היא גם הלחינה מוסיקה למופעי מחול ("כל החלונות פתוחים" של נדר רוסנו, "תשוקת ההומלסים" של רובי אדלמן), להצגות תיאטרון וסרטים קצרים (למשל לסרט "כלא" של עדי הראל).
לפני כשלוש שנים החליטה דניאלה לצמצם את פעילותה בהרכבים השונים ולהתרכז ביצירת אלבום הבכורה שלה. היא החלה לעבוד על החומרים שלה בבית, כשהיא כותבת, מלחינה ומעבדת בעצמה את שיריה ונעזרת בצדדים הטכניים של ההפקה וההקלטה בבן ספקטור שאיתו התחתנה לפני כשנה. עכשיו היא דניאלה ספקטור ויש לה אלבום בכורה מצויין. מזל טוב.

דניאלה ספקטור בהופעה בתכנית "האיש הקטן מהרדיו" ממועדון שבלול 18.3.2010

3 תגובות:

  1. נקווה שהאלבום הזה של דניאלה ספקטור
    לא יהייה אירוע חד-פעמי

    השבמחק
  2. לא מצאתי מקום אחר אז נגיד כאן -
    קוטנר, מזל טוב על הבלוג !

    ומתי אתה עוזב את רדיו תל-אביב לאכסניה שתתאים לך ולא תכריח אותך לעשות רדיו משעמם ?

    השבמחק
  3. למשפחת ענבר. תודה על התגובה... אני מסיים את עבודתי ברדיו תל אביב בחודש יוני.

    השבמחק