יום שני, 20 ביוני 2011

בוב דילן. זה מה שהיה

זוהי רשימת השירים

1.
Gonna Change My Way Of Thinking (Bob on keyboard)
2.
It's All Over Now, Baby Blue (Bob center stage on harp)
3.
Things Have Changed (Bob on guitar)
4.
Tangled Up In Blue (Bob center stage on harp)
5.
Summer Days (Bob on keyboard)
6.
Simple Twist Of Fate (Bob on guitar)
7.
Cold Irons Bound (Bob center stage on harp)
8.
A Hard Rain's A-Gonna Fall (Bob center stage without harp then keyboard)
9.
Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
10.
Forgetful Heart (Bob center stage on harp, Donnie on viola)
11.
Thunder On The Mountain (Bob on keyboard)
12.
Ballad Of A Thin Man (Bob center stage on harp)
(encore)
13
Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)
14.
All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
15.
Blowin' In The Wind (Bob on guitar, Donnie on violin)

16 תגובות:

  1. קוטנר, עם היד על הלב, מה אתה חושב על ההופעה? לדעתי היה ביזיון, גם מצד ההפקה ויסלח לי רוברט גם מצד דילן. שום יחס, שום תקשורת. לא יודע. התאכזבתי

    השבמחק
  2. לא נעים להגיד את זה אבל גם אני ראיתי את בוב דילן מת
    עוד לפני שהוא מת...
    אין קשר עם הקהל , אין חשק לשיר , ממש הופעת קבלנות
    ואם כבר ארגון : מה הטיפשות הזאת שהמצלמה לא זזה לשנייה ,או אפילו קצת זום על בוב עצמו ???
    פשוט אכזבה גדולה.
    נדב

    השבמחק
  3. לא באים להופעה כדי לשמוע רשימת שירים בישיבה, ככל שהביצוע יהיה מעולה, ולדעתי הביצועים היו טובים - את זה אני יכולה לעשות גם בבית.

    בהופעה צריך לקרות איזה קסם בין הקהל לאמן, ולא צריך שדילן ידבר או יתחנף, אבל כן צריך שמי שבאמת מתלהב מהמוזיקה שלו יוכל להתקרב לבמה. וזה לא קרה, עם הסדרנים האלימים שהיו שם.

    אז האמרגנים יכולים לסמן ווי - הם עשו בוחטה והכל עבר בסדר מופתי, אבל לדעתי דילן ואנחנו הפסדנו.

    לא שמעתי מחיאות כפיים כשהוא עלה להדרן, ולדעתי הוא אפילו לא הציג את הנגנים מרוב באסה.

    ראיתי אותו לפני מס' חודשים בחו"ל והתרגשתי עד דמעות. היום פשוט הרגשתי עלבון.

    חבל.

    השבמחק
  4. People see me all the time and they just can’t remember how to act
    Their minds are filled with big ideas, images and distorted facts
    Idiot Wind

    השבמחק
  5. די מוזר הצורך הכל כך ישראלי לקחת פיסת דילן הביתה למזכרת. שיגיד: שלום איזראל! איים סו אקסייטד טו בי היר! יו אר מאי פיפלץ דיס איז מאי הומלנד.
    לומר שבוב דילן מת? דילן חי וקיים ובגיל שבעים הוא משמר קו עקבי ועיקש לא לייצג אף אחד לא להתחנף לאף אחד. ליצור להופיע להקליט אלבומים נפלאים שלא רק שאינם מביישים את זקנתו אלא מחזקים את ההערכה אליו ופועלו.
    דילן לא מת אבל כרגיל - מי שחשבתם שדילן מעולם לא היה קיים.

    השבמחק
  6. אני לא מבין אתכם חברים. אתם נותנים את דעתכם לתפל. מה זה משנה אם דילן אמר שלום או לא אמר שלום. מה שחשוב שהבן אדם נתן שעה וחצי של מוזיקה כמו שמוזיקה צריכה להישמע ייחודית , מאתגרת ומרגשת (FORGETFUL HEART בביצוע מופתי ומצמרר) יש לו להקה מצויינת שהרימה הופעה באיכות סאונד טובה. אם יש טענות אז הם אמורות להיות מופנות להפקה בישראל. מהבחירה באיצטדיון רמ"ג ועד למחירי הכרטיס השערורייתיים. בכל אופן נהניתי מאוד.

    השבמחק
  7. דילן עשה את מה שמצופה ממנו. זה לא הרבה, אבל זה מה שציפינו. הוא בא לנגן, והוא ניגן. ואפילו טוב. שר, הוא שר זוועה, אבל זה דילן עכשיו.
    ההפקה היתה פשוט שערורייתית. לא מבין את זה.
    2 רגעי שיא מבחינתי: forgetful heart, וballad of a thin man.
    מדהים איך שההדרן היה גרוע אבל. הוא שינה את השירים, אבל שינה לא בצורה מעניינת, אלא פשוט סתם כדי לעשות דווקא. לפחות ככה אני הרגשתי.

    מה שכן, נהניתי, למרות הכל.

    השבמחק
  8. שהיינו צעירים בשנות השמונים היינו באים להופעות בפארק הירקון, כאשר לכולם היה כרטיס במחיר אחיד (לא היה מקומות למיוחסים) כך שהצעירים היו קרובים לבמה - עמדו, רקדו, הדליקו נרות עשו אווירה כמו שבהופעת רוק צריך להיות.
    היום הקירבה לבמה שמורה לבעלי הממון כך שהצעירים צריכים לשבת ביציע מרוחק צופים במופע במשקפות - מה יוצא - יושבים בעלי הממון/המקורבים/הפרוטקציונרים ליד הבמה, על התחת, על הכיסאות, והתוצאה - אין "חשמל" באוויר אין אווירה - חבל - הכול כסף - דווקא המוסיקה הייתה מעולה, נגנים עשר, דילן נותן בראש על הקלידים (גם אם לא בדיוק בגירסת התקליטים), לא מתחנף, לא שלום ת"א, חיית במה בן 70 אשר עדיין מהות חייו זה להופיע על הבמה ולעשות מוסיקה נטו גם אם לגיל יש את מגבלותיו - אבל התמימות הלכה - והמרחק שלה כמו המרחק מהבמה ליציע המרוחק שם אולי ישב הנוער שהיה צריך להיות קרוב לבמה.
    גיא

    השבמחק
  9. ל"אנונימי" שהגיב מעלי, על המיקום של הצעירים. זה נכון ומייצג בעצם תופעה רחבה יותר: אנשים, הרוק מת. העובדה שזקנים מהסיקסטיז עושים בוחטות ברחבי העולם היא הסינדרום לזה. הרוק מת ואין מחליפים לנפילים מדור הסיקסטיז.
    אנחנו בתקופה חדשה, לכולם יש אייפון ולמי שיש יותר כסף נמצא יותר קרוב לבמה. אין כבר מקום לבטוי ספונטאני של אהבה והערצה, משוחרר, לא מדורג על פי ממון. הכל הוא עניין כספי נטו. העובדה ש'קול של הדור' היא ליידי גאגא, אומרת הכל.
    אני ישבתי שורה 15 רכשתי כרטיס יקר בתשלומים, כי הוא הזמר האהוב עלי - הייתה הופעה מדהימה. שלושה שירים בוצעו נהדר:
    Tangled Up In Blue
    thunder on the mountain
    ballad of a thin man

    כששמעתי אותם ממנו על הבמה עם הלהקה, עברה לי צמרמורת בכל הגוף. פשוט חשמל. על זה היה שווה לשלם. ככה זה באמנות, כמו באהבה, רגעים ספורים של אושר :) כאלה היו ובגדול במופע!

    השבמחק
  10. תיקון קטן:
    ההופעה באירלנד הייתה 4 ימים לפני, והיא הייתה שונה במעט מההופעה ברמת גן.

    לעומת זאת הייתה לו הופעה בלונדון יומיים לפני ההופעה ברמת גן, ושם הוא ניגן בדיוק את אותם השירים כמו פה, בדיוק באותו הסדר, ועם אותו ההדרן בדיוק.
    מה לעזאזל נסגר איתו?

    השבמחק
  11. אני רוצה להגיד לכם חברים, בוב דילן הכניס בי עניין חדש להתעסק איתו למשך כמה ימים.הוא הצליח להוציא אותי משלוותי. אני בין אלה שלא הזיז להם עם הוא אמר משהו לקהל או לא, מצד אחד היה שם את הקול המדהים של דילן, שלוקח אותי למקומות אחרים, עם להקה שמנגנת טוב טוב. אני אוהבת את הצליל של דילן אבל לא קפצתי מהכיסא, הביצועים החדשים לא ריגשו אותי כמו שרציתי להתרגש מלשמוע את הביצועים הישנים. לא קל להתיידד עם הופעה כזאת, היו ציפיות גדולות ומה אומרים כגודל הציפייה גודל האכזבה.

    השבמחק
  12. Here's a recording from someone who seems to follow the tour

    http://www.dimeadozen.org/torrents-details.php?id=362216

    השבמחק
  13. אני רוצה להצטרף למפרגנים מביניכם, התרגשתי ונהניתי אני חושבת שדילן נתן הופעה מעולה עם שירים מובחרים ביותר, האניגמה של בוב דילן היא חלק בלתי נפרד ממנו לטעמי וזה מה שהוא מקרין גם בהופעות. אמנם הוא לא תקשר עם הקהל בצורה רשמית אבל למי מכם שזכה לראות מקרוב- הבן אדם חייך וריקד וזה היה פשוט תענוג וכיף אדיר לקחת חלק בחוויה הזאת!

    השבמחק
  14. ויומיים אחרינו במילאנו הוא שב הפך לגמרי את רשימת השירים.
    כל כך נהנתי, מקווה לראות אותו שוב בקרוב.

    השבמחק
  15. כדאי לקרוא את מה שכתב רוטבליט ב"הארץ" על ההופעה. אני מסכים לכל מילה. הנה הקישור:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1232087.html

    השבמחק
  16. מאוד אהבתי את ההופעה,רוטבליט ניסח יפה רבות מתחושותי,אפילו דמעתי פעמיים,בשיר השני כשדילן נתן סולו מפוחית ראשון מבין רבים ונפלאים הרגשתי את הלחלוחית של ההתרגשות בעינים ואז פונה אלי חבר שלי שישב לידי ואומר לי שהוא בוכה. הפעם השניה בהופעה בה עלו בי דמעות,זה היה הרגע בו באתי על סיפוקי,אחרי שיר ורבע ה650 ש"ח כבר השתלמו,הפעם השניה בהופעה בה עלו בי דמעות היתה בשיר שבכלל לא הכרתי לפני ההופעה,השיר ה10 פורגטפול הארט,ביצוע מינימליסטי ודילן בתצוגת שירה שאפשר לבצע רק עם עברת 65 שנה על פני האדמה,זאת הגדולה של דילן,גם בגיל שבעים,השיר הזה יצא באלבום לפני שנתיים,דילן אמן רלוונטי שנמצא בשיאו,זכינו שחזינו בהופעה הזאת,הביקורת היחידה היא על חמדנות ההפקה והשלכותיה ,אבל את זה נשכח עם הזמן ,ונזכור רק איזה אחלה הופעה דילן נתן ברמת גן

    השבמחק